מלחמת שופרסל ותנובה עולה שלב: הרשת נכנעת חלקית בחזית החלב ואישרה התייקרויות של כמה ממוצרי החלב שתנובה ייקרה אך מוציאה במקביל מהמגוון מוצרי חלב אחרים של החברה וכן לא תמכור יותר את המותג טירת צבי ותוציא מהמגוון מוצרים שאינם רבי מכר של סנפרוסט ומעדנות שגם הם בבעלות תנובה. יש ירידה במכירות שופרסל בעקבות הסירוב האיתן שלה להעלות מחירי מוצרי תנובה, טרה, יונליוור ומחלבות גד. בכלל השוק חלה ירידה של 7% במכירות תנובה.

לכן, לנוכח המחסור החריף שנוצר במוצרי תנובה הלא מפוקחים בסניפי שופרסל, בשל היותה הרשת היחיד שהתנגדה להעלאות מחירים של המחלבה ולאור דרישות הצרכנים, שופרסל הודיעה הבוקר כי היא "מקבלת את בקשת תנובה לעליית מחירים בחלק מהמוצרים, לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים – הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים״.
3 צפייה בגלריה
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
(צילום: מירב קריסטל)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

המוצרים שיתייקרו

חלק מהמוצרים שיתייקרו ויחזרו למדפי הרשת: חמאת תנובה, שמנת חמוצה (באחוזי שומן שאינם נכללים בפיקוח), גבינה צהובה גוש חלב 28% 200 גרם, גבינה צהובה עמק 28% (400 גרם בלבד הזולה יותר מ-200 גרם הפופולרית יותר), גבינה צהובה עמק 9% (400 גרם אך לא 200 גרם) פרוסות מוצרלה, גבינה לבנה רכה 9%, יוגורט עיזים, משקה חלב לקפה, שמנת לבישול באחוזי שומן שלא נכללים בפיקוח, טופו בטעם טבעי 300 גרם, יוגורט יופלה לבן ובטעם תות ובטעמים נוספים.
3 צפייה בגלריה
חלק מהמוצרים ששופרסל הסכימה לייקר
חלק מהמוצרים ששופרסל הסכימה לייקר
חלק מהמוצרים ששופרסל הסכימה לייקר
( צילום: יח"צ)

אין יופלה חלבון, אין יולו ואין טירת צבי

בחברה מדגישים כי הוציאו מאות מוצרים מהמגוון של הרשת. בין היתר מוצרי חלב: מוצרי השף הלבן, מוצרי מעדן חלב יולו, כ-35 מוצרי יופלה ויופלה GO (מועשר בחלבון), מוצרי גבינת שמנת נפוליאון, מוצרי עמק: גבינת עמק דק דק 28%, גבינת עמק 9% 200 גרם, עמק פרוס סגירה חוזרת 200 גרם, פתיתי עמק 28% וגם: מוצרי פיראוס (גבינות מלוחות), מוצרי יוגורט פרילי, באדי, מוצרי קולקשן, מוצרי קרלו ומוצרי תנובה אלטרנטיב (לדוגמה משקה סויה בטרם וניל, משקה סויה לייט, משקה שקדים טרי, מעדני סויה ביו בין היתר.
לפי שופרסל, אף מוצר של טירת צבי לא יימכר יותר ברשת. כן יצאו מהמגוון עשרות מוצרי מעדנות שאינם רבי המכר של המותג: בצק שמרים למאפים מתוקים, בורקס פילו בולגרית, בצק פריך מתוק, פיצה נפוליטנה, מקלות פילו תפוחי אדמה ומיני ג'חנון אפוי, בין היתר. גם עשרות מוצרי סנפרוסט שאינם רבי המכר של החברה ייצאו מהמגוון: מיקס פירות יער קפואים, תות שדה קפוא, מנגו קפוא, לקט לעוף, פתיתי כרובית, פתיתי ברוקולי, חגיגת טעמים כתומים, שעועית אדומה מבושלת ולקט לפשטידה.

הרשתות האחרות קיבלו את ההתייקרות

נזכיר, תנובה ייקרה מוצרים בשיעור של עד 4.9% - ורוב רשתות השיווק יישרו קו וגלגלו את עליית המחירים לצרכן. חלק מהמוצרים התייקרו לצרכנים בקרוב ל-13% מעבר לשיעור ההתייקרות של תנובה.
בין הרשתות שהעלו מחירי רבים מהמוצרים: ויקטורי, יינות ביתן ו-SUPER (קארפור), קשת טעמים, AM:PM, אלונית, yellow, שוק מהדרין, מחסני השוק, זול ובגדול ועוד. אושר עד העלתה מחירים של חלק מהמוצרים.
בעלי עסקים קטנים כמו פיצריות ובתי קפה טוענים שתנובה העלתה להם מחירים בכ-25%.
3 צפייה בגלריה
רכילות עסקית אייל מליס
רכילות עסקית אייל מליס
מנכ"ל תנובה אייל מליס. לא מוותרים על העלאת המחירים
(צילום: דרור סיתהכל)
מנכ"ל תנובה אייל מליס, התייחס הבוקר בכנס מעלה ESG לשיח הציבורי כשנשאל ע"י מנכ"ל מומו מהדב על התמודדות תנובה עם המתח סביב השיח הציבורי של הימים האחרונים: "אני מודע למורכבות של יוקר המחייה", אמר.
"החיים מורכבים. אנחנו מנסים לקחת בחשבון את כל בעלי העניין -ספקים, קהילה, הלקוחות, צרכנים, עובדים, תקשורת ורגולציה ובעלי המניות. החוכמה היא לדעת לשרת את האינטרסים של כולם".