מתי יעלו מחירי מוצרי החלב? מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה עוד לא התייקרו ברוב נקודות המכירה, למרות שתאריך הייקור של תנובה נכנס לתוקף הבוקר (ג'). הסיבה היא לא אומץ ליבן של רשתות השיווק, אלא מלאי קיים שיש לו תוקף, גם אם לא לעולם חוסן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
"אני לא מאמין שהמלאי יחזיק יותר מדי", טוען אייל רביד, הבעלים של ויקטורי. "ביומיים הקרובים לא יקרה כלום. מה יהיה הלאה אלוהים גדול". רמי לוי אמר ל-ynet שהעניין עדיין במשא ומתן. ברשתות קטנות יותר מתכוונים להעלות מחירים מחוסר ברירה.
1 צפייה בגלריה
מעדני תנובה
מעדני תנובה
מעדני תנובה
(צילום: מירב קריסטל)
תנובה ייקרה את רוב מוצריה שמחיריהם לא מפוקחים על ידי המדינה בעד 4.9%, כשהצרכנים יהיו אחרונים לדעת האם הכל יתייקר לצרכנים (כי תנובה לא קובעת מחירים לצרכן) ובכמה יתייקר.
עיני כולם נשואות לשופרסל, אבל אין לשופרסל אלטרנטיבה: היא הפסיקה למכור את מוצרי טרה הלא מפוקחים מסניפיה ב-1 בנובמבר, אחרי שלא הסכימה להתייקרות של טרה.
"בנוסף, לשופרסל יש בעיה כרגע עם המותג הפרטי, כי מחלבות רמת הגולן שמייצרת את רוב מוצריו נמצאת כרגע בצרות. מוצרי ויליפוד יקרים ומחלבות גד גם העלו מחיר", טוענים גורמים בענף הקמעונאות. "ברגע שלא יהיה כלום על המדף - שטראוס תצטרך למכור פי שלושה. אין לה כמויות כאלה וכרגע היא ממילא לא מספקת 100% בשום פריט".
ברשת שיווק אחרת אמרו ל-ynet שגם תנובה תתקשה להסתדר בלי שופרסל. "גם בתנובה בלחץ מהשריר שעושה שופרסל. בשבוע הבא נראה מה ייצא מהסכסוך הזה".
בינתיים, שופרסל לא מקבלת גם את מוצרי יוניליור שהולכים ואוזלים בסניפיה ובסניפי רשתות נוספות שדחו את ההתייקרות שהחברה דרשה. יוניליוור מצידה יצאה בקמפיין פרסומי שמדגיש את הייצור הישראלי של דגני הבוקר שלה וכן את הפרזנטורים של קורנפלקס של אלופים ובראשם לינוי אשרם.
יוניליוור מובילה בדגני בוקר ויש לה מותגים מוכרים רבים, אבל אין להשוות את נתחי השוק שלה לאלו של המחלבה הגדולה בישראל.