חוזרת לפעילות: שני כונסי הנכסים ומנהל ההסדר שמונו על ידי בית המשפט לאחרונה לקבוצת הנסיך מפעל לייצור טחינה, ציינו בהודעת עדכון שהגישו לפני מספר ימים לבית המשפט כי הגיעו לכלל מסקנה שמתקיימת הצדקה בחידוש פעילות הייצור במפעל, במתכונת בה יקוים ייצור באופן מצומצם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לאחר כשבועיים של השבתה, חידשו בעלי התפקיד שאמונים על גיבוש הסדר הנושים של החברות שמייצרות את טחינת הנסיך את הייצור במפעל, כנגד הזמנות בשווי מיליוני דולרים שהתקבלו מלקוחות בחו"ל. במקביל, הודיעו לבית המשפט כי כבר קיימים מתעניינים ברכישת פעילות המפעל והמקרקעין בהיקף 6,500 מ"ר עליו הוא ממוקם. "נרשמה התעניינות לא מבוטלת בממכר, לרבות מצד מספר גורמים בעלי איתנות פיננסית מוכחת, ניסיון וידע בשוק ייצור ושיווק מוצרי מזון", הודיעו.
בעלי התפקיד של החברות שמייצרות את טחינת הנסיך, מונו בעקבות הבקשה לעיכוב הליכים שהגישה יצרנית הטחינה לפני כחודש, לאחר שנקלעה לחובות של כ-143 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מפעל טחינת הנסיך
מפעל טחינת הנסיך
מפעל טחינת הנסיך
(צילום: אביהו שפירא)
בהודעת העדכון שהגישו מנהל ההסדר עו"ד ליאור מזור וכונסי הנכסים מטעם הבנקים, הנושים המובטחים של החברות, עו"ד ישראל בכר ועו"ד רון חכים, הוסבר כי חזרתו של המפעל לפעילות, גם אם במתכונת "רזה יחסית", קריטית לטובת השגת המטרה של שיקום החברות.
במסגרת הודעת העדכון שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, עדכנו בעלי התפקיד כי בימים אלה מתקיימים סיורים פרטניים עם מתעניינים פוטנציאלים במפעל החברות. חלקם, כאמור, שחקנים מתחום המזון.
במקביל, פרסמו בעלי התפקיד הזמנה להציע הצעות לרכש עבור הפעילות, המניות והמקרקעין בעילבון עליו ממוקמים מפעלי החברות. לפי ההזמנה, מוכנים בעלי התפקיד למכור את הנכסים יחד, או בהפרדה של המקרקעין והמפעל.
שווי מגרשי המקרקעין עליו ממוקמים שני המפעלים של הקבוצה מוערך בעשרות מיליוני שקלים. בנוסף לכך, בשנים האחרונות הותקנו במפעלים מכשור וציוד מתקדמים בהתאמה אישית, שמוערכים בסכום של מיליונים נוספים.
בשנת 2020 ביצעו החברות מכירות בכמעט 90 מיליון שקל, מתוכם כ-48 מיליון שקל ממכירות בחו"ל. זאת, לעומת מכירות בשווי של כ-112 מיליון בשנת 2019, מתוכם כ-65 מיליון שקל בחו"ל. הרווח הגולמי מייצור טחינה עמד על 13.6 מיליון שקל בשנת 2020, לעומת 19.6 מיליון ב-2019.