1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לבית משפט השלום בקריות הוגשה לאחרונה תביעה נגד חברת הביטוח "הראל" על ידי רופא שנפגע בתאונת דרכים כשהיה בדרכו לעבודה בבית החולים הצרפתי בנצרת. הוא דורש פיצוי וטוען ש"הפך לנטל על קרוביו".
התובע (49) טען באמצעות עו"ד טארק ח'ורי ש"הראל" ביטחה את רכבו בביטוח חובה. בשעת בוקר באוגוסט 2022, תוך כדי נסיעתו לעבודה, נכנס רכב אחר לנתיב נסיעתו וגרם לתאונת דרכים. בעקבות התאונה נגרמו לו נזקי גוף קשים. הוא פנה למיון טרם בכרמיאל שם התלונן על כאבים בצוואר, גב תחתון וטנטון באוזניים. הוא נבדק וטופל בהתאם. בבדיקותיו אובחן כסובל מרגישות, הגבלה קלה בטווחי תנועות עקב כאבים.
בהמשך פנה לקופת חולים להמשך מעקב והמשיך להתלונן על כאבים באזור הצוואר וטנטון באוזניים. בבדיקה אובחן כסובל מרגישות מעל לצוואר עם הגבלה בתנועות הצוואר. בספטמבר 2022 הוא עבר בדיקת שמיעה והטנטון בשתי האוזניים לא חלף. בסמוך לאחר מכן הוא פנה שוב לקופת חולים עם כאבים בצוואר המקרינים לידיים ולכתפיים ועם רדימות לאורך הידיים. בחודש שלאחר מכן הוא סיים סדרה ארוכה של טיפולי פיזיותרפיה ללא כל הטבה משמעותית במצבו ותפקודו.
הכאבים לא חלפו. התובע הדגיש כי הם החמירו בלילות והעירו אותו משנתו. בבדיקת CT מינואר 2023 נמצאו בלטי דיסק בעמוד השדרה הצווארי והמותני. הוא ציין שעל אף הזמן הרב שעבר מהתאונה וחרף כל הטיפולים שקיבל אין הטבה במצבו והוא עדיין במעקב טיפולי צמוד במסגרת קופת חולים. האירוע הוכר על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה, וועדה רפואית קבעה כי הוא סובל מנכות משוקללת של 28%.
התובע טוען כי בעקבות התאונה הוא הפך למוגבל מאוד. הוא מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות וזקוק לעזרה מהזולת. כמו כן, כושר השתכרותו נפגע באופן ניכר. לדבריו, הוא נותר עם בעיות תפקודיות קשות ועדיין סובל מכאבים כבדים המלווים בהגבלה ניכרת בתנועות הצוואר, הגב וטנטון תמידי בשתי האוזניים, מיום התאונה ועד מועד הגשת התביעה.
הוא הוסיף שבעקבות התאונה נגרמו וייגרמו לו הפסדים והוצאות כספיות מרובות כולל הוצאות רפואיות מוגברות בגין רכישת תרופות, ביקור תכוף אצל רופאים וטיפולים אלטרנטיביים.
עוד לדבריו, לפני התאונה הוא היה בריא ורגיל לאורח חיים עצמאי, אך בעקבותיה הוא חש שהפך לנטל על קרוביו. כמו כן, כתוצאה מהתאונה נגרמו וייגרמו לו במשך כל ימי חייו כאב וסבל משמעותיים. הוא הפך לאדם הנאלץ לתכנן את מהלך חייו בהתאם לכאבים החוזרים ועולים המפריעים לו בתפקודו היומיומי. מחברת הראל לא נמסרה תגובה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד טארק ח'ורי • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין