עוד פרק במערכת היחסים הצוננת בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם, אילון מאסק. אחרי שמאסק הצהיר כי יש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה האמריקנית, ביידן דחה את האזהרות של המיליארדר ועקץ כשאיחל לו הצלחה בהרפתקאותיו בחלל.
מוקדם יותר דווח ברויטרס כי מאסק שלח מייל למנהלי טסלה, וכתב כי יש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה האמריקנית וכי הוא רוצה לקצץ 10% מכוח העבודה של יצרנית הרכב. מניית טסלה ירדה ב-9.2% במסחר בוול סטריט בעקבות הדיווח.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק וג'ו ביידן
אילון מאסק וג'ו ביידן
אילון מאסק וג'ו ביידן
(צילום: AP ו-EPA)
"בעוד שמאסק מדבר על החששות שלו בנוגע לכלכלה, פורד מגדילה את ההשקעה שלה ברכבים חשמליים", אמר ביידן, וציין עוד מספר השקעות אחרות, בין השאר של יצרניות רכבים חשמליים, כדי לדחות את האזהרות של מאסק. "אז אתה יודע, שיהיה לו הרבה בהצלחה בטיול שלו לירח", הוסיף.
מאסק כמובן לא נשאר חייב והגיב תוך דקות בציוץ בטוויטר, הרשת החברתית שאותה הוא מבקש לרכוש. "תודה אדוני הנשיא!", כתב, בצירוף קישור להצהרה של נאס"א על חתימת העסקה עם SpaceX, המנוהלת על ידי מאסק.

הנשיא ביידן אמר את הדברים לאחר נאום בדלוור שבו הציג את דו"ח המשרות המוצלח שפורסם מוקדם יותר בארצות הברית, ובסיומו נשאל על ההצהרה של מאסק. בדוח פורסם כי בחודש מאי נוספו 390 אלף משרות בארצות הברית, נתון טוב מהצפוי, ושיעור האבטלה נשאר ברמה נמוכה של 3.6%.

מאסק לעובדי טסלה: "עבודה מהבית לא מקובלת יותר"

ההודעה שנשלחה למנהלי חברת טסלה ובישרה על החששות של מאסק ועל הכוונות שלו בנוגע לכוח האדם בחברה, מגיעה יומיים אחרי שדווח על אימייל אחר ששלח מאסק למנהלים, בו הודיע להם כי "עבודה מהבית אינה מקובלת יותר".
באימייל אותו פרסם מאסק בחשבון הטוויטר שלו, כתוב בין השאר כי "כל מי שרוצה לעבוד מהבית חייב להיות במשרד מינימום (ואני מתכון מינימום) 40 שעות בשבוע או לעזוב את טסלה. זה פחות ממה שאנחנו מבקשים מעובדי המפעל".
מאסק המשיך וכתב כי המשרד "חייב להיות משרד ראשי של טסלה ולא סניף מרוחק שאינו קשור לחובות העבודה. לדוגמה, לא יכול להיות שתהיה אחראי על משאבי האנוש במפעל בפרימונט, אבל שהמשרד שלך יהיה במדינה אחרת".
מנכ"ל טסלה לא התייחס כשנשאל האם האימייל שצייץ הוא אותנטי, אך כן אמר כי הוא צויץ בתגובה לעוקב שביקש ממנו לפנות לאנשים שחשובים שיציאה מהבית לעבודה זה מושג מיושן, והוסיף כי אלה שחושבים ככה ורוצים לעבוד בטסלה - עדיף שלא יבוא: "שיעמידו פנים שהם עובדים במקום אחר".
פורסם לראשונה: 22:16, 03.06.22