עבודה מהבית זה טוב? לא אם תשאלו את אילון מאסק. האיש העשיר בעולם ומנכ"ל טסלה שלח השבוע לכאורה אימייל להנהלה הבכירה של חברת כלי הרכב עם הכותרת "עבודה מהבית אינה מקובלת יותר".
באימייל אותו פרסם מאסק בחשבון הטוויטר שלו, כתוב בין השאר כי "כל מי שרוצה לעבוד מהבית חייב להיות במשרד מינימום (ואני מתכון מינימום) 40 שעות בשבוע או לעזוב את טסלה. זה פחות ממה שאנחנו מבקשים מעובדי המפעל".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילומים: AFP, רויטרס)
2 צפייה בגלריה
האימייל שלכאורה שלח מאסק
האימייל שלכאורה שלח מאסק
האימייל שלכאורה שלח מאסק
(צילום מסך)
מאסק המשיך וכתב כי המשרד "חייב להיות משרד ראשי של טסלה ולא סניף מרוחק שאינו קשור לחובות העבודה. לדוגמה, לא יכול להיות שתהיה אחראי על משאבי האנוש במפעל בפרימונט, אבל שהמשרד שלך יהיה במדינה אחרת". מנכ"ל טסלה לא התייחס כשנשאל האם האימייל שצייץ הוא אותנטי, אך כן אמר כי הוא צויץ בתגובה לעוקב שביקש ממנו לפנות לאנשים שחשובים שיציאה מהבית לעבודה זה מושג מיושן, והוסיף כי אלה שחושבים ככה ורוצים לעבוד בטסלה - עדיף שלא יבוא: "שיעמידו פנים שהם עובדים במקום אחר".
זו לא הפעם הראשונה שמאסק מבקר את עובדיו. כשבועיים לפני ההגעה להסכם רכישת טוויטר על ידי מאסק, חברו, היזם מעמק הסיליקון, קית' רבואה, צייץ אנקדוטה על סגנון הניהול שלו. רבואה סיפר כי באחד הימים מאסק הבחין במספר מתמחים בחברה אחרת שלו, SpaceX, כשהם ממתינים בתור לקפה. הוא ראה בכך פגיעה בפרודוקטיביות שלהם ואיים לפטר אותם אם זה יקרה שוב. בעקבות אותו מקרה הותקנו מצלמות כדי לפקח שהעובדים מצייתים להוראה.
התגובה של מאסק לעוקב ששאל אותו על האימייל
ראבוה, שהיכרותו עם מאסק היא מהימים המשותפים שלהם ב-PayPal, כתב בחודש אפריל כי שמע שעובדים של טוויטר, אחת החברות הבולטות שמאפשרות עבודה מהבית באופן קבוע, חוששים מרכישת החברה על ידי מאסק בעקבות שיטות הניהול שלו. השאלה היא האם לאור האימייל ששלח לעובדי טסלה, מאסק מתכוון לשנות את המדיניות גם בטוויטר?
ההתייחסות של מאסק באימייל ספציפית לעובדי המפעל של טסלה היא מעניינת בעקבות סגר הקורונה בשנחאי, שם לחברה יש מפעל. למעשה, טסלה השאירה חלק מהעובדים במפעל בתנאים מבודדים, כאשר אלפים נעולים שם במשך חודשיים ועובדים במשמרות של 12 שעות, שישה ימים בשבוע.
על פי העדויות, עד לאחרונה רבים מהם ישנו על רצפת המפעל כחלק מהרצון למנוע עד כמה שניתן את המגע והאפשרות שיידבקו וידביקו אחד את השני בנגיף. עובדים שהובאו לאחרונה למפעל בעקבות ההקלות על הסגר, וזאת כדי להחזיר אותו לתפוקה מרבית במהירות, מועברים בין המפעל למגורי השינה שלהם שנמצאים במפעלים סמוכים שלא בשימוש, או במחנה צבאי ישן.