בשיתוף אתר "המקצוענים"
לפעמים הדלת תקינה לגמרי, אבל בא לכם פשוט להתחדש ולהתאים אותה לעיצוב הבית. לא חייבים לחכות לשיפוץ, וגם פעמים רבות אין סיבה להחליף את הדלת, אלא רק לחדש אותה.
בכתבה הקודמת התייחסנו לטפט בהדבקה ולטפט מגנטי. בכתבה זו נרחיב על אופן הבחירה של הטפט ועל טיפים חשובים בזמן ההתקנה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

להחליף או להסתפק בהדבקת טפט?

אם הדלת זמן רב בשימוש, היא חשופה לשמש וכבר רקובה בצורה משמעותית (אם מדובר בדלת עץ), הרי שהגיע הזמן פשוט להחליף אותה.
מעבר לכך, התוצאה הסופית לא בטוח תהיה מספיק טובה, שכן ייתכן שיראו על הטפט החדש סימני בועות אוויר. זאת, מיד בסיום ההתקנה, או כעבור מספר חודשים. במקרה זה, אין ברירה אלא להחליף לגמרי את הדלת.
לעומת זאת, אם מדובר בדלת פלדה שכבר נשרטה לגמרי (על-ידי חיית מחמד), אם זו דירה שכורה או אם הדלת במצב טוב, אך אתם פשוט לא יכולים לסבול את העיצוב או את הצבע שלה – בכל המקרים האלו, הדבקת טפט היא פתרון שבהחלט יתאים לכם.

איך לבחור טפט מתאים?

החומר ממנו עשוי הטפט: משיחות עם מנעולנים ומתקיני דלתות של אתר "המקצוענים", הודגש פה אחד שהחומר המומלץ לטפט לדלת פלדלת לכניסה הוא וינוריט (PVC שפותח במיוחד למטרה זו) ונחשב לעמיד בפני מים ושמש. ו
עדיין, ההמלצה לדלת החשופה לפגעי מזג-האוויר להיות בהירה יחסית, שכן גוון כהה קולט יותר שמש ולכן נהרס מהר יותר.
איכות הדפסה של הטפט: למרות שרובנו כבר התרגלנו לקניות אונליין, הרי שבמקרה הזה, לא כדאי להסתפק בקטלוג וירטואלי המציג את תמונות הדלתות כהדמיה.
ישנו הבדל גדול בין התמונה לבין המראה הסופי שלה לאחר הדפסת הטפט. כדאי לראות תמונות של דלתות אמיתיות שהודבק עליהן טפט, ולא להסתמך על קטלוג דיגיטלי מפתה.
זה רלוונטי במיוחד לטפטים מודפסים עם ציור של סורגים או הדמיה של עץ טבעי. ממש כפי שפרקט למינציה (שהוא הדפס המדמה עץ) יכול להיראות מצוין אך גם גרוע, בהתאם לאיכות ההדפסה, כך בדיוק הדבר לגבי טפט לדלת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מי בעל המקצוע המתאים להתקנת טפט?

מנעולן העוסק גם בציפוי דלתות או הנדימן, הם בעלי המקצוע המתאימים לביצוע עבודה זו. שימו לב, שאם אתם רוכשים טפט ייחודי, סביר להניח שהחברה ממנה אתם רוכשים תספק עבורכם מתקין, אך גם תגבה דמי התקנה.
אם אתם עושים זאת כחלק משיפוץ כללי, הרי שייתכן שהעלות תגולם במחיר השיפוץ ותהיה זולה יותר, בייחוד אם אתם מתכננים לחדש יותר מדלת אחת בבית. מבחינת מועדי העבודה, השאירו את הדבקת הטפט לסיום השיפוץ.
כלומר, רק לאחר שסיימתם את כל שלבי הגמר (פרקטים, הובלת ריהוט ומכשירי חשמל וצבע). מדוע? מפני שדלת הכניסה משמשת את כל בעלי המקצוע. דרכה, הם מעבירים כלי עבודה, חומרי בניין וכן הלאה. חבל שתגלו שהיא נשרטה או התלכלכה עם כתמי צבע, עוד לפני שעברתם להתגורר בדירה המשופצת.

האם כדאי לנסות להדביק את הטפט לבד?

הדבקת טפט כרוכה בפירוק הדלת, קילוף והכנת תשתית להדבקה והתקנה. מדובר בהליך שנמשך בין שעה וחצי לשעתיים וחצי, רק עבור צד אחד של הדלת.
בשונה ממדבקות קיר או מטפט לחדרי ילדים, הרי שהדבקת טפט לדלת כניסה היא הפעולה המורכבת מכולן.
אמנם גם טפט בחדר ילדים יכול להיות מודבק עקום, להיפתח בחיבורים שבין רצועות הטפט או להיות עם בועות, אך יהיה מדובר רק בעניין ויזואלי. לעומת זאת, פירוק והרכבה של דלת כניסה, מחייבים מיומנות.
הנזק שיכול להיגרם לדלת ולמנגנונים שלה, לא מצדיק את ההתעסקות ואת סיכון הבטיחות שלכם ושל יקירכם. דלת זו אמורה למנוע פריצות, להיות יציבה ועמידה ולמנוע שריטות על הרצפה, כתוצאה מכיוון לא נכון שלה בסיום ההתקנה.
מעבר לכך, יש צורך במכונת שיוף, ובניסיון בהדבקה, כך שממילא התוצאה (בייחוד בפעם הראשונה) לא תהיה כמו התוצאה שתקבלו עם מתקין מיומן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שלא יעבדו עליכם: כמה טיפים להתקנה מקצועית

גם אם לא אתם אלה שמתקינים, הרי שכדאי מאוד לוודא שההתקנה היא מקצועית ובעל המקצוע פועל על פי השלבים הנכונים.
ראשית, כבר בשיחה הטלפונית בדקו האם בעל המקצוע מעניק אחריות על העבודה.
נהוג להעניק אחריות של כמה ימים, על מנת שאם צצות בועות אוויר בימים שלאחר ההדבקה, בעל המקצוע יהיה מחויב להגיע להחליף את הטפט ללא עלות מצדכם (לא על החומרים ולא על העבודה עצמה).
שימו לב, שמנעולן מגיע כבר עם מבחר של ציפויים. לעומת זאת, חברות שמוכרות טפטים מספקות שירותי התקנה מטעמם, כך שממילא האדם שממנו אתכם רוכשים את החומרים הוא בד"כ גם זה שאחראי על ביצוע ההתקנה.

גיליתם בועות אוויר כבר בסיום ההתקנה? דרשו התקנה חדשה

יכולות להיות בועות אוויר אחרי מספר ימים או שבועות. ואולם, אם כבר במועד ההתקנה יש בועות אוויר, אל תשלמו, אלא דרשו הדבקה מקצועית יותר מחדש.
בעל מקצוע 'חאפר' ינסה לספר לכם סיפורים ויטען שהן יעברו במשך הזמן, ושהדבק עוד צריך להתייבש. אל תאמינו ואל תסכימו לשלם על עבודה שכזו.