מחלבות גד ממשיכה לרכוש ולהתרחב: ל-ynet נודע כי גד רוכשת את מלוא הבעלות על מחלבת כפר תבור בצפון הארץ תמורת כ-75 מיליון שקלים, זאת לאחר שלפני שנה רכשה גם את מחלבת בית יצחק, מחלבה קטנה באיזור השרון עם מחזור של 30 מיליון שקלים בלבד.
מחלבת כפר תבור, שמחזורה השנתי הוא כ-90 מיליון שקלים, פועלת בשוק המוסדי, שמוערך בכ-1.8 מיליארד שקלים בשנה וכולל בתי קפה, מלונות, פיצריות וכו'. מחלבת כפר תבור מתקשה לעמוד בתחרות מול המחלבות הגדולות, שיתרונן בשוק המוסדי שהן מציעות גם מוצרי בסיס חיוניים כמו חלב וחמאה מתוצרתן. בנוסף, התחרות התגברה לאחרונה בעקבות הרפורמה בייבוא מוצרי חלב. העסקה מחכה ומותנית באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מחלבות גד
מחלבות גד
מחלבות גד
(צילום: צביקה דור)
העובדה שתבור מייצרת מגוון רחב של מוצרים, החל מגבינות ריקוטה ומוצרלה, גבינות לבנות מלוחות, יוגורטים, שמנות חמוצות ומתוקות ועוד, תאפשר למחלבות גד להציע למוסדיים מגוון נוסף של מוצרים תחת המותג "בר בכפר". המחלבה, שפועלת בכפר תבור עם ציוד מתקדם ומגוון כשרויות, תאפשר לגד להגדיל את כושר הייצור שלה.

המחזור של גד - 700 מיליון שקל

מחלבות גד החלה, בדומה לכפר תבור, גם כמחלבה משפחתית בראשות עזרא כהן, שהתפתחה והפכה לשחקן הרביעי בתחום בישראל אחרי תנובה, שטראוס וטרה, ומחזורה השנתי מוערך כיום ביותר מ-700 מיליון שקלים בשנה, המתחלקים יחסית באופן שווה בין השוק הקמעונאי לשוק המוסדי.
בשנת 2016 רכשה קרן ההשקעות הפרטית "גרין לנטרן", בראשות ריצ'י האנטר, 49 אחוזים ממניותיה לפי שווי חברה של 200 מיליון שקלים. בסוף שנת 2018 מכרה הקרן 20 אחוזים ממניות המחלבה ל"דיסקונט קפיטל" לפי שווי שוק של 310 מיליון שקלים. בזמנו נבדקה אפשרות להנפקה של גד בבורסה, אבל היא לא התממשה.
בניגוד לשלוש המחלבות הגדולות בישראל, תנובה, שטראוס וטרה, שמזוהות עם מוצרים עממיים כמו גבינת קוטג’, גבינה צהובה ומעדני מילקי, גד מתמקדת במוצרים מתוחכמים ויקרים יותר, ולא משווקת מוצרי חלב בסיסיים. החברה אף מפתחת מוצרים בחו"ל ומייבאת את הידע לישראל לייצור גבינות פרימיום כמו מנצ'גו וגרנה פדנו. כיום גד מחזיקה ב-4.5 אחוזים משוק החלב בישראל.