צפייה חוקית בתכנים ישראלים לישראלים החיים בחו"ל: משה אדרי מבעלי סינמה סיטי, בן ברנר טינו מטלון ובני מנשה, השיקו היום (ב') את Screen iL - שירות הסטרימינג הראשון החוקי לישראלים שחיים בחו"ל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השירות, שחסום לצפייה מישראל, יעלה 19.99 דולר לחודש - 65 שקל, לא זול, אבל יותר זול משירותים פיראטיים קיימים שמספקים שירות דומה מורחב ב-30 דולר בחודש. השירות יוצג באמצעות אפליקציה, בכל הפלטפורמות והמכשירים: מחשב נייח, מחשב נייד, טבלטים, סלולרי, כולל אפל וטלוויזיות חכמות של lg. ייפתח גם מסלול ייעודי לתקופות קצרות.
יהיו בו כל מהדורות החדשות, כולל מהדורות סופ"ש. ספריית וידיאו גדולה שכוללת סדרות ו-300 סרטים וכן תכני ילדים בעברית. בנוסף, הוא יכלול ממשק שלא מבייש חברות טלוויזיה גדולות בישראל כולל פרופילי משתמש שונים כמו בנטפליקס - לפי הצופה.
ישראלים (בחו"ל בלבד, השירות חסום בארץ) יוכלו לצפות בו בשידורי לייב, כל שידורי הפריים טיים של יום האתמול וכל תוכניות הפריים טיים של השבוע האחרון עם קאץ'-אפ של שבעה ימים. הוא יציע סטרימינג של ערוצים כמו ערוץ הילדים וערוץ 24. שידור ערוץ כאן 11 נמצא כעת באישורים, אבל גם הוא ייכלל בשירות.
לפי ההערכות, כ-1.5 מיליון ישראלים חיים בחו"ל כתושבי קבע. בנוסף, יש כשמונה מיליון יהודים שהם קהל פוטנציאלי נוסף.
"במשך שנים שדדו אותנו בחו"ל והפיראטים עושים מיליוני דולרים. עשינו הרבה מאמצים להגיע לגורם שיפתור לנו את הבעיה", אמר משה אדרי, אחד ממפיקי הקולנוע הבכירים והוותיקים בישראל. "בשנות ה-80 נלחמנו בתחנות פיראטיות ואז קמו הכבלים והפיראטים חוסלו. חייבים לשכנע רשת וקשת. אין ישראלי שלא מתגעגע לשפה ורוצה לצרוך חדשות".