אחרי היעדרות מהשוק הישראלי - טאפרוור חזרה לפעילות בישראל: החברה האמריקנית שמייצרת מוצרי פלסטיק לאחסון ובישול, הפסיקה לשווק בישראל ב-2018 וחזרה לארץ בפברואר 2021 באמצעות אתר אינטרנט ולא דרך שיווק ישיר בחוגי בית כפי שנהגה בעבר. כעת היא משיקה באופן רשמי את אתר האינטרנט שלה בישראל, בו היא מציעה למכירה כ-300 פריטים ב-35 שקל דמי משלוח או חינם בקנייה מעל 300 שקל, תוך 5-3 ימי עסקים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אנחנו מציעים קלאסיקות טאפרוור וחידושים של החברה", אמרה רולה עוואייד קופטי, מנכ"לית היבואנית הרשמית של המותג - חברת אקומיקס, במסיבת עיתונאים שערכה. גם בארה"ב החברה זנחה את השימוש בחוגי הבית כאמצעי שיווק עיקרי והיא מקדמת מוצרים בין היתר באמצעות משפיעניות יוטיוב. בישראל, לפי עוואייד קופטי, הקידום ייעשה דרך סרטונים, אינסטגרם ואפיליאטורים (משווקים דיגיטליים).
3 צפייה בגלריה
קופסאות של טאפרוור
קופסאות של טאפרוור
קופסאות של טאפרוור
(צילום: יח"צ)
"לכולם היה כלי טאפרוור שהחזיק שנים ארוכות, כך שלחברה יש תדמית מאוד טובה בארץ. אנחנו מציעים חמש קטגוריות פריטים. קטגוריית כלי אחסון למקרר ולמקפיא, קטגוריית אביזרים למטבח וכלי מטבח. יש גם קטגוריית בישול שכוללת פריטים כמו סיר להכנת אורז במיקרוגל, תבנית אולטרה פרו שנכנסת לתנור למרות שהיא עשויה מפלסטיק וניתן להפוך את המכסה שלה ולאפות גם מעליו משהו נוסף.
"כמו כן, אנחנו מוכרים סירים מפלדת אל-חלד ואלומיניום. בקטגוריית אירוח יש קערות טאפרוור מסורתיות במגוון צבעים עם מכסה ויש קערות חדשות מפלסטיק שקוף וצלול שנראות כמו עשויות מזכוכית. יש לנו גם קטגוריית טו-גו שכוללת בקבוקים אקולוגיים בין היתר.
3 צפייה בגלריה
סירים של טאפרוור
סירים של טאפרוור
עשויים מפלסטיק, אך מעודדים שימוש רב-פעמי. סירים של טאפרוור
(צילום: יח"צ)
"עוד נמכרים באתר סדרת קוצצי וחותכי ירקות סופר סוניק, מטליות מיקרופייבר מ-80% חומר ממוחזר, מגבים שעשויים מוצרי טאפרוור ממוחזרים ומוצרים אקולוגיים כמו קשיות שתייה, תיקי אוכל ובקבוקים שעשויים מפלסטיק מוחזר בטכנולוגיה ייחודית של החברה".
מוצרי טאפרוור אומנם עשויים פלסטיק, חומר שלא תמיד מתכלה ונחשב לאחד המזהמים העיקריים, אבל הם גם מעודדים שימוש רב-פעמי במוצרים. "הפלסטיק שלנו מעודד שימוש חוזר והוא נטול bpa ולא פולט חומרים בבישול", היא מסבירה. "למשל האולטרא פרו עומד בטמפרטורה של עד 250 מעלות, ללא פליטת חומרים".
למה החברה חזרה לארץ? "החברה חזרה לישראל כי זה שוק שמאוד אוהב איכות. החלטנו להוריד פה את המחירים ב-20% מהמחירים שהוצעו פה בעבר, למשל קולפן אוניברסלי נמכר פה בעבר ב-59 שקל וכעת נמכר ב-39 שקל. אנחנו נותנים גם 5 שנות אחריות".
האם מחירי ישראל גבוהים ממחירים ארה"ב? "לעיתים קרובות כן, אבל יש גם מחירים זהים ונמוכים יותר".

איך המחירים?

את מוצרי טאפרוור ישראלים יכולים לקנות דרך אתרים כמו אמזון ואיביי, אבל ללא אחריות. האתר האמריקני של המותג לא שולח לישראל. מהשוואה מול האתר האמריקני עולה שהמחירים בישראל לרוב גבוהים יותר, בפריטים שאת מחיריהם בדקנו. בארה"ב יש מע"מ מקומי שיש להוסיף למחירים שם, כך שהם גבוהים מהמוצהר, אבל הפער לעיתים משמעותי מעבר לתוספת המע"מ.
3 צפייה בגלריה
בקבוקים של טאפרוור
בקבוקים של טאפרוור
באינטרנט לרוב יותר זול. בקבוקים של טאפרוור
(צילום: יח"צ)
למשל, קולפן אוניברסלי (עם חורים להפרדת עלים מענף עשבי תיבול ועיניים של תפו"א וכן אופציה לקילוף פרי הדר) נמכר בישראל ב-39 שקל. בארה"ב זוג נמכר ב-19 דולר. כלומר המחיר בארה"ב לזוג: כ-61 שקל - 25.88 שקל פער של 89% לעומת ישראל.

דוגמאות נוספות לפערי המחירים:

  • קערת THATSA בינונית עם מכסה 4.5 ליטר נמכרת בארה"ב ב-21 דולר, 68 שקל - בישראל ב-80 שקל, פער של כ-18%.
  • מנדו שף (מנדולינה לחיתוך פירות וירקות) נמכר בישראל 399 שקל בארה"ב 75 דולר - 242.6 שקל, פער של 64%.
  • תבנית/סיר אפייה אולטרה פרו לזניה 3.3 ליטר נמכרת בישראל ב-538 שקל. בארה"ב: 99 דולר - 320.2 שקל, פער של 70%.
  • בקבוק אקו+ 500 מ"ל נמכר בארץ ב-49 שקל, כשבארה"ב הוא מתומחר ב-8 דולר - 25.88 שקל, פער של 89%.