מנזקי מלחמת חרבות ברזל: מפעלי חברת מיחזור האשפה "דניאלי בסביבה", שהוצא לה באוגוסט האחרון צו הקפאת הליכים לבקשתה בעקבות חובות של כ-40 מיליון שקל, נשרפו עקב נפילת חלקי רקטה בוערים. השריפה נמשכה מספר ימים וגרמה לפגיעה משמעותית בנכסי החברה ובפעילותה, כך לפי העדכון שהגישו לבית המשפט הנאמנים שמונו לחברה.
השריפה במפעל שממוקם בקריית אתא פרצה בסוף השבוע הראשון של המלחמה, בעקבות יירוט של ירי בשמי הגליל התחתון, שנחשב בעותה עת לירי בטווח הגדול ביותר ששוגר מרצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
שריפה במפעלי חברת מיחזור האשפה "דניאלי בסביבה" עקב נפילת חלקי רקטה בוערת
שריפה במפעלי חברת מיחזור האשפה "דניאלי בסביבה" עקב נפילת חלקי רקטה בוערת
שריפה במפעלי חברת מיחזור האשפה "דניאלי בסביבה" עקב נפילת חלקי רקטה בוערת
(צילום: פרטי)
בנוסף, הודיעו הנאמנים לבית המשפט כי באתר החברה כ-15 טון פסולת, ועל פי דרישת המדינה יש לפנות את הפסולת, ומדובר בעלות של מיליוני שקלים. בשלב זה קיבלו הנאמנים מהמדינה סכום של שני מיליון שקל לפינוי הפסולת.
החברה נוסדה לפני כ-25 שנה ופעילותה המסורתית של החברה הינה איסוף ושינוע פסולת עבור רשויות, מפעלים, מוסדות ולקוחות פרטיים שונים, ומאז שנת 2014 פועלת החברה גם במיחזור וייצור פסולת מוצקה, לרבות ניילון, פלסטיק, קרטון ועוד לחומר בעירה לשימוש תעשייתי.
החברה הייתה בהליך מוצלח של שיקום, אולם לפני מספר ימים במסגרת מלחמת חרבות ברזל, נפלו במפעל החברה המצוי בקריית אתא חלקי יירוט רקטה ששוגרה מעזה. הנאמנים של החברה, עו"ד קרן רייכבך-סגל ממשרד גורניצקי ועו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה, עדכנו לאחרונה את בית המשפט כי "למרבה הצער, חלקי היירוט פגעו במבנה הקשתות המכסה חלק משטח המפעל אשר בו מתבצע מיון אשפה וגרמו לשריפה משמעותית בשטח זה. למרבה המזל לא ארעה כל פגיעה בנפש, למרות נוכחות עובדים וקבלני משנה במקום".
הנאמנים ציינו את תרומתו של מנכ"ל החברה לשעבר, אבי אוזנה, אשר הגיע למפעל על אף שהוא סא"ל במילואים ומגוייס, וסייע בתפעול האירועים. עוד ציינו הנאמנים בפני בית המשפט כי הם פועלים להמשך מתן שירותים ומענה שוטף ללקוחות החברה. בנוסף ציינו כי יעדכנו את המציעים הפוטנציאליים השונים שבוחנים את רכישת נכסי החברה.