צו פירוק לשומרי משקל: השופט חגי ברנר, מבית משפט המחוזי בתל אביב, קבע בצהריים (שני) בדיון שהתקיים באולמו כי "לאחר שמצאתי כי לעת הזאת אין סיכוי סביר לשיקומה הכלכלי של החברה, אני מורה על פירוקה".
השופט הסמיך את הנאמן, עו"ד יואב בן פורת, לפעול בהקדם למכירת נכסי החברה לצורך חלוקת התמורה לנושים. השופט אף הסמיך את הנאמן ליידע את בית משפט אם יש להורות על חיסול החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השופט ברנר קבע כי "בדיון נבחנה האפשרות לקיים הפעלה זמנית לפרק זמן קצר, ולו במתכונת של הפעלה 'רזה', אלא שלמרבה הצער קיים קושי להורות על הפעלה כזאת, לפחות לעת הזאת. במקרה דנן, לחברה אין מקורות מימון כלשהם". יחד עם זאת אמר השופט בהחלטתו "יודגש כי גם כאשר ניתן צו לפרוק החברה, לא מדובר בהכרח בדרך חד צדדית, משום שבכל עת ניתן לעבור מחלופת הפירוק לחלופת ההפעלה, ולחלופין ניתן להסמיך את הנאמן להפעיל את החברה תוך כדי הפירוק. הכול בהתאם לנסיבות ולממצאים שיעלה בידי הנאמן לגבש בהקדם האפשרי".
עו"ד בן פורת מסר בתגובה לאחר ההחלטה כי "עם מתן צו הפירוק יוכלו העובדים לקבל את כספם מהמוסד לביטוח לאומי. אשר ללקוחות, אפעל מול החברה העולמית בניסיון לשמר בכל זאת את המותג בארץ תוך מתן מענה לקהל הלקוחות".

סכסוך עם הרשת העולמית

ביום חמישי נחשף ב-ynet כי שומרי משקל פנתה לבית משפט בבקשה להגנה מפני נושיה באמצעות עו"ד ליאור בן-יוסף לוי, עו"ד יעל רותם ועו"ד דרור בן שמואל, לאחר שצברה חובות של כ-20 מיליון שקל. הדיון היום בבית משפט התקיים לאחר שהשופט ברנר נעתר לבקשת הרשת, והוציא לה ביום שישי צו הקפאת הליכים זמני, לאחר שקבע כי "לעת הזו הוכח להנחת דעתי כי עסקינן בחברה חדלת פירעון, הן מבחינה תזרימית והן מבחינה מאזנית".
החברה, שהינה שם דבר בתחום אורח החיים הבריא וההרזיה, הייתה לפורצת דרך, כאשר כבר לפני כ-50 שנים הביאה לארץ את שיטת ההרזיה של חברת שומרי משקל העולמית, וסייעה למאות אלפי נשים וגברים להשיל ממשקל גופם. כיום מנוהלת הרשת על ידי לילית רומם, יחד עם בעלה משה.
במסגרת הבקשה שהגישה שומרי משקל נטען כי על אף המוניטין הרב שצברה עם השנים והלקוחות הרבים שנהנו משירותיה, "החלה החברה להיכנס לסחרור כלכלי אשר כל ניסיונותיהם של בעלי מניותיה למנעו - עלו בתוהו. כמו כן, צברה החברה חובות כלפי משכירי הנכסים בהם עושה שימוש (114 סניפים כיום), וכן חובות לרשויות ולבנקים הנאמדים בסך כולל של כ-20 מיליון שקל. נוסף על אלו, סכסוך שהתגלע בין החברה לבין שומרי משקל העולמית הביא את השתיים לניהול הליכים משפטיים במסגרתם הגישה שומרי משקל העולמית כנגד החברה בישראל תביעה בסך של כ-3.7 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הזיכיון בין השתיים, ואילו החברה הגישה תביעה שכנגד בסך של כ-15 מיליון שקל. ייאמר כבר עתה בעניין זה, כי בעת האחרונה התנהלו מגעים קדחתניים לפשרה בין החברה לבין שומרי משקל העולמית, באמצעות המגשרת, השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, ואולם, אלו לא הבשילו לכדי פשרה. יחד עם זאת, יתכן שנאמן זמני שימונה יוכל להמשיך ולנהל משא ומתן בשם החברה בעניין זה", נטען.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יואב בן פורת
עו"ד יואב בן פורת
עו"ד יואב בן פורת. נאמן החברה
(צילום: רמי זרנגר)
עוד נטען כי מזה כמה חודשים פועלת החברה בתזרים שלילי, ובנסיבות אלו אין בידיה להמשיך וליתן שירות לכ-3,500 מינוייה המשתתפים בקבוצות תמיכה ברחבי הארץ המלוות אותם באופן יומיומי, בהתאם לתוכניות ההרזיה של החברה.
לטענת הרשת, שינויים בתוכניות ההרזיה שהכתיבה שומרי משקל העולמית לפני כעשור הביאו לפגיעה באחוזי ההצלחה של החברה ובאמון קהל לקוחותיה, אך החברה עשתה כל שביכולתה להמשיך וליתן ללקוחותיה את המענה הטוב והמקצועי ביותר במסגרת תוכניות ההרזיה הקיימות. "יחד עם זאת, עם התפתחות הטכנולוגיה והתגברות הצורך ליתן מענה גם ללקוחות שאינם מעוניינים במפגשים פרונטאליים, סברה החברה כי יש להפעיל תוכניות הרזיה גם באמצעות אפליקציית מעקב Online, דבר אשר נמנע ממנה. מצב דברים זה, אשר הוביל לקרע של ממש בין החברה לשומרי משקל העולמית, גרם להן להגיש תביעות הדדיות. הקרע בין השתיים, פרוץ מגפת הקורונה, והמניעה מהפעלת שירות באמצעות אפליקציית Online, הפכו לגזר דין מוות של ממש על החברה".
כאמור, מהבקשה עולה כי חובותיה של החברה נאמדים בסך של למעלה מ-20 מיליון שקל, כאשר מתוך סכום זה חבה הרשת לעובדים כ-1.6 מיליון שקל, לרשויות כ-1.6 מיליון שקל, לבנק הבינלאומי כ-1.8 מיליון שקל, לספקים, לרבות משכירי נכסים, כ-3.8 מיליון שקל ועוד. הרשת מדגישה כי "לאורך השנים הזרימו בעלי המניות לחברה כספים רבים, אשר על פי כרטסת הנהלת החשבונות של בעלי המניות, חוב החברה כלפיהם הינו בסך כולל של כ-4.2 מיליון שקל. בנוסף, בשנים האחרונות החברה לא שילמה את דמי השכירות בגין השימוש במשרדי המטה שבבעלות בעלי המניות. אגב כך, נצבר חוב בסך נוסף של 3 מיליון שקל".