עוד פגיעה בכלכלת ישראל בעקבות המהפכה המשפטית. קרן דן דוד, שתומכת זה שנים בתרומות רחבות היקף במוסדות אוניברסיטאיים, מחקרים ומיזמים של הממשלה, תחדל לתרום לאלתר כספים לגורמים ממשלתיים. מדובר במיליוני דולרים בשנה.
עם זאת תמשיך הקרן לתמוך ישירות במוסדות להשכלה גבוהה, תוך מחאה על כך שהממשלה מנסה להשתלט גם עליהם באמצעות מינויים במועצה להשכלה הגבוהה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שלט מחאת ההייטק בהפגנה בת"א עם הכיתוב "ממשלה בלי קרדיט"
שלט מחאת ההייטק בהפגנה בת"א עם הכיתוב "ממשלה בלי קרדיט"
הפגנה בקפלן נגד המהפכה המשפטית
(צילום: אמיר גולדשטיין)
קרן דן דוד הוקמה לפני 23 שנים בזכות תרומה של הפילנתרופ דן דוד. פרס על שמו של דוד, בגובה של 300 אלף דולר, מוענק כל שנה לתשעה אנשי מקצוע יוצאי דופן בתחומים מדעיים שונים, חוקרי תולדות המדינה, ארכיאולוגים, יוצרי סרטים תיעודיים, אוצרי תערוכות ועוד. הפרס מוענק, בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב.
הקרן העבירה עד כה עשרות מיליוני שקלים לגופים ממשלתיים, ובהן רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות ועבור פרויקטים מדעיים שיזמו ממשלות ישראל.
הקרן אף מאיימת להפסיק כל תמיכה באוניברסיטאות "אם עצמאותן תיפגע והממשלה תמשיך בתוכניותיה להשתלט על מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל".
"קרן דן דוד עוקבת בדאגה אחר המהלכים הפוליטיים בישראל, בעקבות העברת החוק הראשון על יד הממשלה מתוך חוקי הרפורמה המשפטית. זאת תוכנית שגורמת לביקורת קשה ומהווה ערעור של מערכת האיזונים והבלמים בישראל וסכנה ליסודותיה הדמוקרטיים", נכתב בהודעה.
הקרן מציינת כי היא מצטרפת בכך לכל הגורמים המודאגים ברחבי העולם ובישראל שפונים לממשלת ישראל "לחדול לאלתר מהחקיקה הדורסנית והאנטי-ליברלית שכבר יצרה קרע חסר תקדים בתוך ישראל".
קרן דן דוד מודאגת באופן מיוחד "מהניסיון של שר החינוך (יואב קיש) להשתלט על המועצה להשכלה גבוהה". בסוף השבוע האחרון פורסם ב-ynet על החלטת שר החינוך קיש למנות אישים שהם תומכי הרפורמה המשפטית למועצה להשכלה גבוהה. בקרן דן דוד מדגישים כי "האוניברסיטאות הן אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר של מדינת ישראל והן זוכות להכרה בינ"ל בשל המצוינות האקדמית שלהן. הניסיון להשתלט עכשיו על המועצה להשכלה הגבוהה מהווה סכנה לעצמאותן של האוניברסיטאות בישראל ומסכנת את קיומן".