1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: מירב קריסטל)
בית הדין לעבודה בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה של עובד בסניף "מקס-סטוק" כפר סבא והורה לביטוח לאומי להכיר בפגיעה בכף ידו כפגיעה בעבודה. השופטת חופית גרשון-יזרעאלי דחתה את טענת ביטוח לאומי שלפיה הוא פטור מלשלם לעובד, משום שזה דיווח על התאונה רק לאחר פיטוריו.
העובד (25) הועסק בסניף במהלך כמה חודשים ב-2019 באמצעות חברת כוח האדם ORS. באפריל אותה השנה הוא זומן לשימוע בחנות בשל חוסר שביעות מתפקודו. לטענתו, זמן קצר אחר כך הוא נפצע בכף ידו כאשר טיפס על סולם במחסן, החליק, וקרטון מלא בזכוכיות נפל עליו. למחרת התאונה הוא פנה לקבלת טיפול רפואי ודיווח לממונה עליו על האירוע ומאז לא שב לעבודה.
לאחר שביטוח לאומי דחה את תביעתו לדמי פגיעה הוא הגיש תביעה בבית הדין לעבודה וטען שיש להכיר באירוע כתאונת עבודה. לטענתו, הוא דיווח על התאונה רק ביום שאחרי מכיוון שתחילה חשש שיפוטר עקב האירוע, ומשהכאבים בידו לא חלפו החליט לפנות לטיפול רפואי. לדבריו, המעסיק נתן לו למלא טופס בל 250 - לדיווח על תאונת עבודה.
ביטוח לאומי טען מנגד שהאירוע ככל לא הוכח. התובע דיווח על תאונה רק לאחר שפוטר, ובזמן אמת הוא לא פנה לטיפול רפואי או לממונה עליו. עוד נטען שהוא מסר כמה גרסאות סותרות: תחילה אמר שקיבל סיוע ממנהל עבודה ולאחר מכן הכחיש זאת, ואף שטען שהיו עדים לאירוע - לא טרח להביאם לעדות.
אבל השופטת גרשון-יזרעאלי קיבלה את התביעה. היא הסבירה שבהתאם לראיות, העובד הצליח להוכיח שאירעה לו תאונה במסגרת עבודתו. כמו כן, מנהל החנות העיד שבמועד התאונה התובע עבד בחנות וטרם פוטר, על אף השימוע שנערך עימו.
השופטת קיבלה את הסבריו של התובע שלפיהם פנה לטיפול רפואי רק ביום שלמחרת מפני שציפה שהכאבים יחלפו, והודיע לממונה עליו על התאונה באיחור עקב החשש מפיטורים. לעומת זאת, טענת ביטוח לאומי כי התובע הודיע על התאונה רק לאחר שהתבשר כי פוטר לא נתמכה בראיות.
פסק הדין התייחס לגרסאות השונות בעדות התובע וצוין בו שהתובע יישב את הסתירות בכך שהסביר כי בזמן התאונה איש לא ראה אותו, ורק לאחר מכן קיבל סיוע. השופטת הורתה לביטוח לאומי להודיע אם לאור ההכרה בתובע הוא מסכים שישולמו לו בשלב זה דמי פגיעה בהתאם לאישורים הרפואיים, וציינה שעל התובע לפנות לוועדה רפואית אם טוען לנכות.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד סאיד ג'בארה • ב"כ ביטוח לאומי: עו"ד מריוס שאליק • עו"ד ג'אהד חורי עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין