אנשי עסקים מובילים במשק הביעו חשש מפני השלכות המהפכה המשפטית והפילוג בעם על הכלכלה, בפגישה שקיים עימם שר הכלכלה, ניר ברקת, ביום חמישי בערב בביתו של איש העסקים הראל ויזל בסביון. חלק מהמשתתפים חתומים על מכתב הקמעונאים ששלחו לפני שבוע והופנה גם אליו, בו קראו לפשרה והדיברות בנושא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ברקת שהגיע במטרה להרגיע את אנשי העסקים במסר שתהיה פשרה, הותקף אישית על כך שעד כה לא השמיע את קולו בפומבי בנושא הפשרה והצורך בה. נאמר לו שממנו, כאחד מהחברים המתונים בליכוד, מצופה שישמיע את קולו. ברקת ענה כי הוא מעדיף דיאלוג מסוג זה שהוא מנהל עם הנוכחים.
הוא אף נשאל שאלה נוקבת: אם הליכוד ידחה לבסוף את הצעת הפשרה שיביא הנשיא הרצוג, האם ישים את המפתחות על השולחן? לכך ברקת לא הגיב.
1 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
שר הכלכלה, ניר ברקת
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בין המשתתפים: הראל ויזל; דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי ומנכ"ל הקבוצה אייל חנקין; אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס; ליאורה עופר, בעלת השליטה בעופר השקעות ומליסרון; איתן בר זאה, יו"ר ביג; איל הנדל"ן צחי נחמיאס; לילך אשר טוילסקי, שותפה בכירה בקרן ההשקעות פימי; יזם הנדל"ן נתן חץ; שחר תורג'מן, יו"ר בריל; חיים גבריאלי, יו"ר תנובה; ועידו נוריברגר, מנכ"ל בית ההשקעות וויליו בייס.

חלק מהנוכחים העידו שמותגים בינ"ל עמם הם בקשרים הפסיקו את הדיאלוג והביעו דאגה בעקבות הפרסומים בחו"ל על הנעשה בישראל. מסר נוסף שעבר לברקת הוא שאם לא תמצא פשרה, זה יהיה הניצחון הכי אומלל והליכוד ישלם על כך בעתיד בקלפי.
ברקת לא ציפה לזעם כזה מהנוכחים, ואמר: באתי לדבר אתכם ואתם כועסים עלי. אחד הנוכחים אמר: "אנחנו הברומטר של הכלכלה ומה שהופגן לברקת שיקף לו את המציאות בעוצמה".
נזכיר, כי בתחילת החודש למעלה מ-50 יושבי ראש ומנכ"לים של רשתות וחברות גדולות במשק קראו להידברות בנושא המהפכה המשפטית. "המהפכה המסתמנת, בדרך שבה היא מתקדמת, מביאה להרחבת הפילוג בעם ועשויה להביא לפגיעה חמורה בכלכלת ישראל", טענו.
במכתב שהעבירו לנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, כתבו: "לכם כמנהיגי ציבור יש את היכולת להגיע לפשרה ואין ספק שהיום יותר מתמיד פשרה היא צורך השעה".
בין החותמים על המכתב, הראל ויזל (מנכ"ל קבוצת פוקס), איתן בר זאב (יו"ר קבוצת ביג), חי גאליס (מנכ"ל קבוצת ביג), צביקה שווימר (מנכ"ל אלקטרה צריכה), רונן נמני (מנכ"ל קפה קפה) אבי אדרי (בעלי סינמה סיטי), יהודה אלבז (מנכ"ל ובעלים קבוצת בריל), אבי שומר (מנכ"ל צומת ספרים), סרג' דרעי (מנכ"ל רנואר), יריב שפע (יו"ר ארומה ישראל), ענת בוגנר (מנכ"לית דלתא ישראל), אודי שמאי (מנכ"ל פיצה האט) ושחר תורג'מן (יו"ר דירקטוריון קבוצת בריל), יוזם הקריאה.
החותמים טענו כי מדובר בהתארגנות א-פוליטית, הכוללת מצביעים מכלל המפלגות בישראל ומזהירים: "ההשלכות של היעדר הידברות עשויות להיות הרות גורל לעתידינו בכלל ולעתיד הכלכלה הישראלית בפרט".