1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
לבית המשפט המחוזי בלוד הוגשה במאי האחרון תביעה אזרחית נגד בעלי צהרון שהורשע בעבירות של מעשה מגונה בקטין: הקורבן והוריו טוענים שהמעשים הותירו בו צלקות נפשיות שבגללן הוא יתקשה לנהל את חייו כסדרם, ותובע פיצוי של 2.5 מיליון שקל לפחות.
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד קרן ברק גולל הקטין בסיוע הוריו את השתלשלות האירועים. לדבריו הוא הכיר את הפוגע לפני כמה שנים כשלמד בצהרון שבביתו. לאחר שכבר עזב את הצהרון והיה בכיתה ו', סיפר הקטין שהוא נהג לבקר את הפוגע בביתו בתדירות של אחת לשבועיים. במהלך המפגשים ביניהם שיחקו השניים במחשב וראו סרטים.
אלא שלטענת הקטין המפגשים בין השניים לא התמצו בזה. הוא סיפר שבשלוש הזדמנויות שונות שלח בעלי הצהרון את ידיו לכיוון מבושיו ומישש את איבר מינו. באחת הפעמים ידיו של הפוגע גלשו מתחת לתחתוניו, והשיא לטענתו הגיע לפני כשביקש ממנו שיעמוד כדי ש"נראה אם הבולבול עומד".
בתביעה נטען כי בתגובה לבקשה הקטין קם מכיסאו, והפוגע הפשיל לו את המכנסיים והחל למשש את איבר מינו במשך כמה דקות עד שהקטין ביקש ממנו לעצור, ויצא מביתו.
בעקבות המעשים המתוארים הועמד בעלי הצהרון לדין פלילי והורשע לפני כשנה, על פי הודאתו בעבירות של מעשה מגונה בקטין. כמה חודשים לאחר מכן הוגשה התביעה האזרחית.
בתביעתו סיפר הקטין שאחרי מסכת האירועים הוא הועבר לטיפול ב"שניידר" שם אובחן כסובל מפוסט טראומה. בנוסף הוא נבדק על ידי פסיכיאטרית שהעלתה ממצאים מדאיגים ביותר ביחס להשלכות הפגיעה המינית על חייו.
בבדיקה נמצא שהוא סובל מפלאשבקים שמלווים אותו מאז מסכת האירועים הקשה. בסופו של יום קבעה המומחית שהוא סובל מנכות נפשית בשיעור 50%, כאשר חלק הארי ממנה נזקפה לאירועים מושאי התביעה.
לטענת הקטין הפוגע נהג כלפיו כחיית טרף ובשיטות בזויות כדי לספק את יצריו המיניים, תוך ניצול תמימותו וחילול גופו. לשיטתו מעשי הנתבע, מלבד היותם פליליים, עולים כדי עוולות הרשלנות והתקיפה שבפקודת הנזיקין. בנוסף נטען שמדובר במעשים מגונים כהגדרתם בחוק למניעת הטרדה מינית.
"מסכת התקיפות המיניות המחרידות המתוארת הותירה בתובע פגיעה אנושה ונכות נפשית חמורה. נפשו של התובע נותרה פצועה והוא הפך לאדם עצוב ועצבני אשר מתקשה לבטוח בבני אדם", נחתמה תביעתו. בנסיבות אלה הוא דורש כאמור פיצוי של לפחות 2.5 מיליון שקל, בין היתר עבור כאב וסבל, אובדן השתכרות לעתיד ועזרת הזולת.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד קרן ברק ממשרד לייזרוביץ-ברק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין