אסם נסטלה חוזרת לסגמנט חטיפי הצ'יפס ומשיקה מותג בשם CHIPS אסם, שמיוצר בספרד. החברה ייצרה בעבר (בארץ) את החטיף "צ'יפסי" והפסיקה את ייצורו ב-2018. אסם מובילה את קטגוריית החטיפים עם במבה וביסלי, אך לא היה לה ייצוג בחטיפי צ'יפס מאז ביטול המוצר. היא כן מייצרת חטיף מתפו"א: דובונים, אך הוא לא נחשב לחטיף צ'יפס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
"זה מהלך משמעותי בשוק החטיפים, אנחנו מקווים שהצרכנים יאהבו את המוצר. זה מוצר יותר איכותי, טעים וקריספי מהמותג ששיווקנו בעבר", אמר ל-ynet מנכ"ל חטיבת החטיפים והמאפים, נחום זיימן. "אנחנו מצפים לתפוס נתח שוק משמעותי".
1 צפייה בגלריה
CHIPS אסם
CHIPS אסם
CHIPS אסם
(צילום: יח"צ)

סדרת CHIPS אסם כוללת כרגע ארבעה סוגים - קלאסי, BBQ, צ'ילי ו-WAVY (חיתוך גלי), במשקלים 45 גרם ו-150 גרם. הסדרה תחל להימכר מספטמבר, לכן אין כרגע מידע על מחירים לצרכן. בשלב השני יתווסף מוצר נוסף בסדרה, צ'יפס Ketlle בטכנולוגיית Hand cooked. אלה יהיו מוצרים ללא סימונים אדומים, בדומה לשליטת הסגמנט: תפוצ'יפס של שטראוס.
לפי סטורנקסט, סגמנט הצ'יפס מהווה כ-30% מצריכת החטיפים בישראל ומגלגל בשנה כ-430 מיליון שקל. המותג תפוצ'יפס מחזיק ב-82% מהמכירות של חטיפי צ'יפס ופרינגלס ב-15.5%. בעוד שפרינגלס מיוצר מחומרי תפו"א תעשייתיים, תפוצ'יפס מיוצר מתפו"א, שמן ומלח וכך גם המוצר של אסם.
למרות מגמות של בריאות, קטגוריית החטיפים צומחת והצ'יפס איתה. שיעור הצמיחה בחטיפים בשנים האחרונות עמד בממוצע על 5.5% כספי ו-5% כמותי וספציפית בצ'יפס, הסגמנט צמח ב-6% כספי ו-4.5% כמותי. כלומר הייתה עליית מחירים בקטגוריה, כשההתייקרות בצ'יפס הייתה אף גבוהה יותר, מה שמעודד שחקנים להיכנס או לחזור אל הסגמנט.
יש הרבה יבוא במדפי הצ'יפס - והוא לרוב יקר יותר מהמוצר הישראלי. בין היתר אפשר למצוא פה את רוביו שמיובא על ידי סיימן מספרד, רוטס של שופרסל שמיובא גם הוא מספרד, קאברד ברידג' מקנדה והמותג Lay's שמיובא מפולין. אסם מייצרת את המוצר ב-CYL IBERSNACKS.
"חלקם מייבאים צ'יפס מסוג kettle ולכן הוא יקר", מסביר זיימן. "זאת טכנולוגיית ייצור שמדמה ייצור ביתי ונותן מרקם שמזכיר צ'יפס ביתי. לא נהיה במחירים האלה, אנחנו לא מכוונים לעולמות האלה של הסופר פרימיום".
איך הגעתם ליצרן? "הוא אחד מיצרני הצ'יפס הגדולים באירופה, שמייצר באזור חקלאי, לכן כל התהליך נעשה במומחיות ובאיכות הגבוהה ביותר. עירבנו את הטכנולוגים שלנו בייצור וכאמור נהיה בלי מדבקות אדומות".
למה לא בארץ? "95% מהחטיפים מיוצרים בארץ, בשדרות. מפעלי החטיפים שלנו מתרחבים כל הזמן, אנחנו משקיעים בציוד חדש ורצים אחרי הביקושים שעולים כל הזמן, אין לנו כוונה לצאת מהארץ. ספציפית במוצר הזה רצינו לצאת עם גוף שמתמחה בצ'יפס".
היצרן הזה מייצר לנסטלה? "היצרן הזה מייצר גם מוצר אחד לנסטלה אבל זה לא תחום שנסטלה מתמחה בו. היא לא שחקן חטיפים בעולם. בנושא הזה אסם היא ייחודית בחברה".