מנכ"ל טסלה והאיש העשיר ביותר בעולם, אילון מאסק, שוב הרעיד את השוק, כהרגלו - באמצעות ציוץ בטוויטר. מאסק צייץ הלילה (בין שני לשלישי): "אם משהו מזה (העליות החדות במניית טסלה - ד.ר) הוא בגלל הרץ, אני רוצה להדגיש שעוד לא נחתם אף חוזה".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך, נדמה כי מאסק ערער מעט את ביטחון המשקיעים בעסקת הענק שהובילה את טסלה לחצות לראשונה את השווי של טריליון דולר בשבוע שעבר. כעת המניה נופלת בשיעור של כ-3% ונסחרת סביב 1,170 דולר למניה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג על כך שטסלה עתידה לספק לחברת השכרת הרכב הרץ (Hertz) 100 אלף מכוניות חשמליות עד סוף שנת 2022, מה שישקף לחברה של מאסק הכנסות בגובה 4.2 מיליארד דולר, אם אכן העסקה תושלם במלואה.
הזינוקים הובילו את מניית טסלה לשיא של כל הזמנים - 1,209.75 דולר למניה, והפכו את מאסק לאיש העשיר בעולם בפער של כמעט 100 מיליארד דולר מהאיש השני ברשימה, ג'ף בזוס. טרם הנפילה, מניית טסלה נהנתה בשיא מזינוק של כ-33% מאז ההודעה על העסקה וגם כעת היא עומדת על עליות של כ-29%.
מאסק הוסיף וטען בציוץ הלילה כי "יש יותר ביקוש למכוניות של טסלה מאשר יכולת הייצור שלנו, ולכן אנחנו נמכור להרץ רק ברווח זהה לזה שאנו מקבלים מלקוחות. לעסקה עם הרץ אין שום השפעה על התכנון הכלכלי שלנו".
מנגד, חברת הרץ עצמה כבר הודיעה בהצהרה משלה כי החלה לקבל מכוניות מטסלה. "אנו רואים ביקוש התחלתי מאוד חזק עבור מכוניות של טסלה בצי ההשכרה שלנו, מה שמעיד על ביקוש גבוה בשוק למכוניות של טסלה", טענו בחברה.
שאלה מרכזית שעולה היא מדוע חיכה מאסק למעלה משבוע על מנת להודיע שטרם נחתמה העסקה, כיצד הדבר השפיע על שווי המניה (ובכך כאמור על ההון האישי של מאסק) והאם הדבר עשוי להוביל לעליות נוספות, אם וכאשר אכן ייחתם ההסכם באופן סופי בימים הקרובים.