רק לפני שבוע דיווחנו על זינוק של כ-12% במניה של פינטרסט (Pinterest), רשת חברתית דמוית לוח מודעות המאפשרת למשתמשים ליצור ולנהל תמונות לפי תחומי עניין שונים. אולם, שוק ההון ממשיך להיות תנודתי כמנהגו והחברה המובילה הספיקה לצנוח מאז בכ-29% - 10% מתוכם רק בשבוע האחרון.
מה עומד מאחורי עלייתה ונפילתה של מניית פינטרסט ואילו עוד מניות בלטו בשבוע המסחר האחרון בבורסות העולם? ynet עושה סדר לקראת שבוע מסחר נוסף שיפתח היום (ב') בחו"ל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
פינטרסט
פינטרסט
פינטרסט
(צילום: shutterstock)
הזינוק של פינטרסט החל עם דיווח בבלומברג על כך שפייפאל (PayPal), ענקית התשלומים המקוונים, שוקלת לרכוש את החברה לפי שווי של 45 מיליארד דולר. המניה של פינטרסט הגיבה מיד עם זינוק של כ-13%. זאת, בעוד המשקיעים של פייפאל עצמה ככל הנראה פחות ההתלהבו מהרעיון והצניחו את המניה שלה בכ-10%.
בתחילת השבוע שעבר הכחישה פייפאל את השמועות על הרכישה והגלגל התהפך לגמרי: פינטרסט נפלה בכ-13% ופייפאל עלתה בכ-3%. התוצאה של הסאגה הייתה קטלנית במיוחד עבור פינטרסט, אשר הגיעה בסוף השבוע האחרון לשיא שלילי של למעלה מ-12 חודשים ונסחרת כעת סביב 44.64 דולר למניה. יחד עם זאת, נראה שגם פייפאל לא התאוששה ממש, כי לאחר הזינוק הקל המניה המשיכה לצנוח וירדה בעוד 9% בשבוע האחרון בלבד.
רשת חברתית נוספת שבלטה לשלילה בשבוע שעבר הייתה טוויטר (Twitter). מניית החברה צללה ב-13% ובכך איפסה את כל התשואה שעשתה מתחילת השנה. ברקע: פרסום תוצאות מאכזבות לרבעון השלישי ותחזיות נמוכות מהצפי לשנה הקרובה, בנוסף למספר המשתמשים הפעילים וההכנסות מפרסום שגם כן היו נמוכים מהצפוי.

חודש מוצלח במיוחד לטסלה ולאילון מאסק

בניגוד לפינטרסט ולטוויטר, ענקית אחרת שבלטה דווקא לחיוב הייתה איך לא - טסלה (Tesla), של המיליארדר אילון מאסק. החברה המשיכה במהלך השבוע את הזינוק שהחל עם ההודעה על עסקת ענק עם חברת השכרת הרכב הרץ (Hertz). המניה עלתה בשבוע המסחר שעבר ב-17% והשלימה זינוק מרשים ביותר של 44% בחודש האחרון בלבד. בסך הכל, טסלה זינקה בשנה האחרונה ב-178%, עם תנודתיות חדה במיוחד במהלך המסחר.
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
האיש העשיר ביותר בעולם, בפער. מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק
(צילום: AP)
במסגרת העסקה, ענקית הטכנולוגיה והרכבים החשמליים עתידה לספק להרץ 100 אלף מכוניות חשמליות עד סוף שנת 2022, מה שישקף לחברה של מאסק הכנסות בגובה 4.2 מיליארד דולר, אם אכן העסקה תושלם במלואה.
הזינוקים הובילו את מניית טסלה לשיא של כל הזמנים - 1,115 דולר למניה, והפכו את מאסק לאיש העשיר בעולם בפער של כמעט 100 מיליארד דולר מהאיש השני הכי עשיר בעולם, ג'ף בזוס.
כזכור, כאשר עקף אותו רק במעט בתחילת החודש, מאסק הקפיד להזכיר לו זאת כאשר הגיב לבזוס על ציוץ עם מדליה ועליה המספר 2. כעת, כאמור, מאסק הרחיב עוד יותר את הפער בין השניים וביסס את מקומו בקצה הפסגה, לפחות לבינתיים.

עוד בלטו במסחר השבוע:

  • ברינק'ס (Brink's), ענקית המשלוחים המאובטחים האמריקנית, זינקה ב-17% במסחר בוול סטריט. ברקע: החברה דיווחה על תוצאות טובות משמעותית מהצפוי עם צמיחה שנתית של 11% בהכנסות ו-28% ברווח למניה. בנוסף, ציינה החברה כי ההכנסות עומדות על 98% מרמתן טרום המגיפה, בקרע להתאוששות הפעילות מחוץ לבתים והתמתנות המגבלות, המגדילה את הביקוש להעברה מאובטחת של פריטים יקרים.
  • סולראדג' (SolarEdge), חברת הייטק ישראלית המפתחת ומייצרת רכיבים שונים של מערכות סולאריות, עלתה ב-15% בנאסד"ק בשבוע האחרון. בכך, עקפה החברה את נייס (NICE) והפכה לישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר בוול סטריט (18.54 מיליארד דולר). מניית החברה נהנתה, יחד עם חברות נוספות בתחום, מרוח גבית בעקבות דו"חות טובים של אחת המתחרות המובילות שלה - Enphase Energy, והשלימה זינוק של למעלה מ-70% מאמצע חודש מאי. מראשית שנת 2020, זינקה מניית החברה בכ-250% (אף שנסחרה בתנודתיות בטווח הזמן הזה) בתמיכת הגידול בביקוש למערכות סולאריות ברחבי העולם בפרט ולאנרגיה מתחדשת בפרט.
  • גרמין (Garmin), אחת מהיצרניות המובילות בעולם של מערכות איכון עולמיות (GPS), ירדה ב-13%. הסיבה: דו"חות שפרסמה שהובילו לאכזבה בקרב המשקיעים. על אף תוצאות טובות מהצפוי של רווח למניה (EPS), החברה מגדילה את השקעותיה בחדשנות ובהתרחבות לשווקים חדשים, מה שצפוי להוביל בטווח הקצר לירידה בשולי הרווח.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.