שחקן הכדורסל דיארון פוקס, כוכבה של סקרמנטו קינגס ואחד המובילים ב-NBA, הודיע בסדרת ציוצים למעריציו כי הוא מפסיק את פרויקט ה-NFT שלו "Swipa The Fox" בו השקיעו כבר מעל 3,000 אנשים סכום המוערך ב-1.5 מיליון דולר באמצעות המטבע הווירטואלי אתריום.
הפרויקט, שעלה לאוויר ב-15 בינואר השנה, "תוזמן בצורה לא טובה", על פי הציוצים של פוקס, מכיוון שהוא לא ציפה שזה ייקח ממנו כל כך הרבה זמן במהלך עונת ה-NBA. השחקן אף שלח הודעה בעזרת השרת של הפרויקט לכל המשקיעים, וכתב: "לא הערכתי נכון את תשומת הלב והזמן שאצטרך לתת לכם במסגרת הפרויקט. לקחתי על עצמי יותר מדי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפרויקט של פוקס נחשב לאחד השאפתניים בתחום הספורט ב-NFT, וקיבל לא מעט אזכורים בתקשורת. בין השאר הבטיח פוקס למשקיעים כי יוכלו לקבל אוואטרים שלו בתלת מימד, מגרש כדורסל וירטואלי (מטאוורס) ואפילו מלגת לימודים לאוניברסיטת קנטקי בה למד פוקס, בתמורה להשקעה.
1 צפייה בגלריה
פוקס בפעולה
פוקס בפעולה
פוקס (מימין). אין לו זמן
(צילום: AP)
פוקס אמר כי יפצה את המשקיעים בפרויקט, אבל לא במטבע הדיגיטלי בו שילמו. הכוונה שלו היא להציע לכל מה שרכש בין 5 ל-9 NFT גופיה חתומה שלו המוערכת באיביי בין 75 ל-145 דולר. כמו כן, הבטיח פוקס לפצות גם את אלה שרכשו יותר NFT, אבל לא אמר עדיין מה יכלול הפיצוי.
למרות הכוונה של פוקס לפצות את המשקיעים, ברור שאלפי האנשים שהחליטו לשלם בכספי הקריפטו שלהם כי סמכו על שחקן ה-NBA, מוטרדים מאוד מכך שיש סביב הפרויקט חוסר ודאות, וכמובן שלא ברור להם מה יקרה עם האתרום שהשקיעו בו. אחד המשקיעים פנה לפוקס בטוויטר וכתב לו: "תחזיר לנו את הכסף".
למרות שאחרי הציוץ של פוקס אותם משקיעים קיבלו הודעה כי "הפרויקט יעודכן עם סיום עונת ה-NBA", גורם המקורב לשחקן טען: "הפרויקט פחות או יותר גמור". דרך אגב, כל חשבונות הפרויקט ברשתות החברתיות כבר נמחקו, וגם האתר שלו אינו פעיל יותר.
מחיר הכניסה לפרויקט עומד כעת על 0.003 אתריום, שהם בערך 7.8 דולר, כאשר המחיר הממוצע במהלך ה-90 הימים האחרונים עמד על 0.086 אתריום, מה שמצביע על אובדן ערך של 96.5%.