שופרסל תשקיע 28 מיליון שקל בהשקת רשת הקמעונאות ההולנדית SPAR בישראל. על פי ההסכם שנחתם כעת סופית, תוקם חברה משותפת שתוחזק על ידי שופרסל (19.9%) ועמית זאב (80.1%). בהודעה נאמר כי בעתיד אמורים שותפים נוספים להצטרף לחברה, כנראה גופים פיננסיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הסכום יושקע במספר פעימות ולפי ציוני דרך שנקבעו בהסכם. לחברה המשותפת יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR, שהמנכ"ל שלה יהיה זאב, וכן לייבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל.
1 צפייה בגלריה
SPAR
SPAR
SPAR
(צילום: יח"צ)
החברה המשותפת אמורה להקים כ-30 חנויות SPAR בישראל, חלקן יוסבו מסניפים קיימים של שופרסל. לפי התכנון, מספר חודשים לאחר קבלת אישור הממונה על התחרות יוקמו הסניפים הראשונים. בנוסף, החברה המשותפת תייבא ותשווק בבלעדיות לשופרסל מוצרי SPAR, שיימכרו ברשת שופרסל. מדובר ביותר מ-10,000 מוצרים המשווקים בעשרות מדינות ברחבי העולם. במקביל, החברה המשותפת תרכוש משופרסל מוצרים ושירותים לוגיסטיים.
הסכם נועד לאפשר לשופרסל לתת מענה לתחרות המתהווה מצדה של קרפור - זיכיון שקיבלה אלקטרה מוצרי צריכה בעלת יינות ביתן לייבא לישראל את המותג הפרטי של קרפור ולהסב את סניפי יינות ביתן למותג זה. ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זה בזה. ההסכם, כאמור, עדיין כפוף לאישור רשות התחרות.
לדברי אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחיה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, כדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה".
עמית זאב מסר: "החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי".
SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,600 חנויות ברחבי העולם, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ-41 מיליארד אירו.
עכשיו צריך להמתין ולראות האם מחירי מוצרי SPAR יהיו זולים והאם הפעילות של שתי רשתות שיווק המזון האירופאיות תוריד בישראל את יוקר המחיה לפחות במה שקשור למחירי המזון.