רשת SPAR בדרך לארץ? הרשת ההולנדית שלה 48 סניפים בעולם חתמה עם מנכ"ל יינות ביתן לשעבר עמית זאב, על מסמך כוונות וייצוג (LOI) לקראת השקתה בישראל. כך הודיע זאב בהודעה לעיתונות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהודעה נמסר כי זאב, "בונה בימים אלו יחד עם נציגי SPAR את השקת הרשת בישראל תחת הסכם זיכיון", אך הרשת לא תוכל לפתוח פה סניפים במהירות בלי הסכם שיתוף פעולה עם רשת קמעונאית קיימת. השאיפה היא שתוך שנה הרשת תפתח סניף ראשון בארץ עם אלפי מוצרים. זאב נמצא כיום בשיחות עם מספר שחקנים בשוק המזון כדי לקדם את המטרה הזאת.
2 צפייה בגלריה
SPAR
SPAR
SPAR
(צילום: יח"צ)
הרשת הייתה במגעים עם יינות ביתן שבחרו בקארפור ובסבן אילבן על פניה ועם רמי לוי שהמותג שלו חזק יותר בישראל מ-SPAR. זאב היה בעבר גם מנכ"ל דור אלון, AM:PM וניהל גם ברשתות נייקי, גאפ ישראל וטיב טעם, אך אין לו כיום תפקיד ברשת גדולה.
אם הרשת אכן תפתח סניפים בישראל זאת תהיה תחרות מצד רשת בינלאומית לקארפור שלפי הבטחתו של זאב "תנגיש את המוצרים הטובים בעולם במחירים הוגנים ונמוכים משמעותית מהנהוג בישראל". יש לציין כי יינות ביתן שלחו לזאב מכתב מעו"ד בטענה כי בכך שמייצג את הרשת ההולנדית הוא הפר הסכם סודיות ואי תחרות כי הוא זה שניהל מו"מ מול קארפור עבור יינות ביתן ומכיר את החוזה שנחתם.
2 צפייה בגלריה
עמית זאב
עמית זאב
עמית זאב
(צילום: טל פלינט)
נמסר כי הרשת פועלת במודל של זכיינות מקומית, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ-41.2 מיליארד אירו.
החברה מפעילה מספר פורמטים שונים: חנויות נוחות תחת המותג SPAR Express, חנויות שכונתיות בשטחים של 1,000-2,000 מ"ר תחת המותג SPAR, סופרמרקטים בשטח שמעל 1,000 מ"ר תחת המותג EUROSPAR וחנויות ענק, היפר מרקטים, בשטח של מעל 3,000 מ"ר תחת המותג INTERSPAR.
הרשת הוקמה בהולנד ב-1932 על ידי אדריאן ואן וול ומחזיקה בקצב צמיחה שנתי ממוצע של 5.1%. היא צפויה להגיע על פי התחזיות למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו ב-2025.
SPAR פועלת כיום במערב אירופה ב-16 מדינות עם כ-10,000 חנויות, במרכז ומזרח אירופה ב-11 מדינות עם כ-2,000 חנויות, באפריקה ובמזרח התיכון ב-15 מדינות עם כ-1,100 חנויות ובאסיה בשש מדינות עם כ-500 חנויות. בחמש השנים האחרונות פתחה 840 חנויות ברחבי העולם.