קבוצת קסטרו-הודיס נפרדת, לאחר שנה וחצי בלבד, מהחלום לכבוש את ארה"ב עם מוצרי הקוסמטיקה של ‏איב רושה. הקבוצה הודיעה היום (שני) כי קיבלה הצעה מרון רוטר – בנו של אחד מבעלי החברה ולשעבר מנכ"ל ‏קסטרו, לרכישת מניותיה ב-‏Radixis Inc‏, החברה בארה"ב בעלת הזיכיון הבלעדי לשיווק והפצה של המותג ‏איב רושה, תמורת כ-5 מיליון דולר, סכום השווה לסך ההשקעה של קסטרו במיזם.‏
מהודעת החברה עולה כי אם הרכישה תתבצע, זיכיון איב רושה לארה"ב יעבור לידיו הפרטיות של רון רוטר, שעזב את תפקידו ועבר לארה"ב במטרה להחדיר את המותג ליבשת, והוא ימשיך להוביל את המיזם בשיתוף ‏משקיעים פרטיים. דירקטוריון קסטרו-הודיס דן בהצעה והחליט למנות ולהסמיך ועדה בלתי תלויה לבחינת ‏ההצעה. היות שמדובר בעסקת בעלי עניין, את הוועדה מאיישים חברי ועדת הביקורת של החברה.‏
1 צפייה בגלריה
קסטרו
קסטרו
קסטרו
(צילום: אסיה רביבו)
‏"לאחר שבחנו לעומק את פעילות המיזם בארה"ב, ולאור הצורך בהשקעות משמעותיות להמשך פעילותו, הגענו ‏למסקנה ש-‏Radixis‏ אינה בליבת הפעילות של הקבוצה בישראל, ולכן החלטנו שלא לבצע בה השקעות נוספות", ‏מסר מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס יאיר אוחיון. "אנו ממקדים את המשאבים בהאצת הצמיחה של כלל המותגים ‏בישראל, תוך מחויבות להמשך התרחבות וצמיחה ארוכת טווח".‏
לעמדת ההנהלה, לא יהיה נכון לקסטרו לבצע השקעות מהותיות נוספות ב-‏Radixis‏. לאור זאת, ‏Radixis‏ ‏נכנסה לתהליך איתור של משקיעים חיצוניים. סופו של התהליך הוביל להצעה לרכישת האחזקות של הקבוצה ‏ב-‏Radixis‏. "המשקיעים התנו את ביצוע ההשקעה בכך ש-‏Radixis‏ תחדל להיות מוחזקת על ידי חברה ‏ציבורית, ושרון רוטר ימשיך לשמש כמנכ"ל", נמסר מהחברה.‏
רק לפני שנה וחצי קיבלה קסטרו את הזיכיון ואת ההחלטה ללכת על המהלך, מתוך ידיעה כי יידרשו השקעות ‏גבוהות להחדרת מותג חדש לשוק האמריקני. בהודעה שהוציאה קסטרו בפברואר 2024, היא דיווחה על ‏השקעה ראשונית של 7 מיליון דולר, עם תכנון להשקעה דומה בהמשך.‏
כזכור, בעבר ניסתה הקבוצה בהובלת יוסי גביזון להחדיר את מותג קרולינה למקה לארה"ב באמצעות אתר ‏מקוון, כאשר קים קרדשיאן נשכרה לשמש כפרזנטורית של המותג. המהלך נכשל וגרם להפסד של כ-60 מיליון ‏שקל לקבוצה.‏