המטבעות המובילים התתחזקו היום (שישי) מול השקל, לאחר שבנק ישראל התערב במסחר ורכש על פי ההערכות כמה מאות מיליוני דולרים. הדולר עלה בשעות הבוקר עד 3.197 שקלים, ושערו היציג נקבע על 3.181; האירו עלה במהלך הבוקר עד 3.604 שקלים, ושערו היציג נקבע על 3.581.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אתמול נחלשו שוב הדולר והאירו מול השקל, כאשר הדולר ירד אתמול בבוקר עד 3.129 ושערו היציג נקבע על 3.157 שקלים, והאירו ירד עד 3.510 ושערו היציג נקבע על 3.5418 שקלים. בסך הכל, הדולר עלה בשבוע האחרון ב-14 אגורות שהם יותר מ-4%, והאירו רשם עלייה של 13 אגורות.
1 צפייה בגלריה
דולר אירו
דולר אירו
דולר אירו
(צילום: shutterstock)
זהו היום השלישי ברציפות שבו בנק ישראל רוכש כמויות לא קטנות של דולרים בשוק המט"ח ומרמז בכך על מדיניות חדשה של הגנה על השקל לאחר הפוגה.
התחזקות המטבעות המובילים תייקר במעט את הקניות של הישראלים שרוכשים באתרים בחו"ל במסגרת הבלאק פריידיי. בניגוד לחנויות בארץ שלא מייקרות מיד מוצר - תשלום באתרים בכרטיס אשראי או באפליקציה גובה בו במקום את ההמרה לפי השער באותו היום. כך, למשל, מי שיקנה היום מוצרים ב-500 דולר, ישלם 64 שקלים יותר ממה שהיה משלם לפי השער מלפני שבוע, שהיה 4% פחות.
שער הדולר ירד בשבועיים האחרונים עד ל-3.04 שקל (במסחר הרציף) וחייב התערבות של בנק ישראל במסחר. תחילה נמנע בנק ישראל מלרכוש דולרים בעקבות הביקורת הקשה של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, על מדיניות הרכישות של הבנק, אולם שב להתערב במסחר לאחר ששערי הדולר, האירו והלירה שטרלינג צנחו בשבועיים האחרונים לשערי שפל של עשרות שנים, מצב שמקשה על היצוא הישראלי.
עוד ברקע: השבוע בנק ישראל הותיר את הריבית בישראל על 0.1% לשנה. על פי הערכות, אם לא יהיו נתונים מפתיעים לרעה, תועלה הריבית בישראל, וכנראה שגם בארה"ב, רק בחודשים הראשונים של שנת 2022.
פורסם לראשונה: 10:05, 26.11.21