מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה אתמול (יום ה') על מתן פטור מחובת הריאיון האישי בקונסוליה לרוב סוגי ויזות העבודה המשמשות ישראלים לצורך רילוקיישן לארה"ב.
מדובר בוויזות רילוקיישן L1 (מנהלים או עובדים בעלי ידע ייחודי, העוברים מחברת אם בארץ לחברת בת בארה"ב), H1B (ויזה לאקדמאים) ו-O1 (מומחים בעלי כישרונות יוצאים מן הכלל).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שגרירות ארה"ב בתל אביב
שגרירות ארה"ב בתל אביב
שגרירות ארה"ב בתל אביב
(צילום: AFP)
כתוצאה מהפטור, עובדים ישראלים ובני משפחותיהם הנלווים ידרשו רק לשלוח את טפסי הבקשה יחד עם דרכוניהם לשגרירות האמריקנית לצורך הנפקת הוויזה.
ישנם שלושה קריטריונים לקבלת הפטור: (1) העובד קיבל בעבר ויזה לארה"ב מכל סוג שהוא (2) העובד לעולם לא סורב במסגרת בקשה לוויזה אמריקנית קודמת ו-(3) העובד אינו מנוע כניסה לארה"ב, לדוגמה בשל הרשעות קודמות או עבירות הגירה קודמות. אגב, עובד שלא עומד בקריטריון הראשון (קבלת ויזה בעבר) עדיין רשאי לקבל פטור אם הוא נושא בדרכון אירופי.
לפי עו"ד ליעם שוורץ, שותף וראש תחום רילוקיישן במשרד גולדפרב זליגמן, הזוכים הגדולים של הפטור החדש הם דווקא כל אותם הישראלים הממתינים לקבלת ויזת תייר. "מהלך זה הוא מתנת חג המולד ממחלקת המדינה. מזה שנתיים, הקונסוליות הפסיקו למעשה לטפל בבקשות לוויזות תייר, אבל עם זאת המשיכו לראיין פונים לוויזות עבודה. עקב הפטור מחובת הראין לוויזות עבודה, יהיה לקונסוליות זמן ומקום לשוב ולראיין פונים לוויזות תייר. אני ממליץ לכל אלו שנקבע להם תור לוויזת תייר לקיץ 2022 לעשות "ריפרש" בלוח התורים של השגרירות כדי לנסות ולהקדים את התורים שלהם".
כל סוגי הוויזות הנהנות מן הפטור דורשות קבלת אישור מרשות ההגירה האמריקנית (USCIS) לפני הגשת הבקשה לוויזה בקונסוליה. הפונים לוויזות עבודה שלא כרוכות בקבלת אישור מרשות ההגירה (ויזת סחר E1 ו-ויזת משקיע E2) יצטרכו להמשיך ולהתראיין בקונסוליה. למרות זאת, מציין עו"ד שוורץ כי תורים לוויזות מסוג זה הינם זמינים ללא המתנה ארוכה.
הפטור מחובת הריאיון למבקשי ויזות רילוקיישן נכנס לתוקף באופן מיידי.