ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק להארכת הוראת השעה של המשרד לשוויון חברתי, לפיה הורה שאיבד את ילדו והגיע לגיל הפרישה יוכל להמשיך בעבודתו למשך ארבע שנים נוספות, גם אם עבר את גיל 67.
נודע שהכוונה היא להפוך בקרוב את החוק לקבוע ולא להסתפק עוד בהוראת שעה. כיום, בהתאם לחוק גיל פרישה, הגיל שבו ניתן לחייב עובד לפרוש מעבודתו בשל גילו הוא 67. בהתאם לחוק זה, מעסיק של למעלה מ-25 עובדים לא יחייב הורה שילדו נפטר, המועסק על ידו במשך שבע שנים לפחות ושהגיע לגיל פרישה לפרוש מעבודתו בשל גילו, וזאת למשך ארבע שנים נוספות. החוק נולד מתוך ההבנה כי המשך התעסוקה עשוי לסייע לאזרח הוותיק להמשיך בחיי השגרה על אף האסון שפקד אותו, והוא נקבע כהוראת שעה על מנת לאפשר את בחינת יישומו והשפעתו.
2 צפייה בגלריה
עובדת בגיל פרישה. אילוסטרציה
עובדת בגיל פרישה. אילוסטרציה
עובדת בגיל פרישה. אילוסטרציה
בהצעת החוק שאושרה ביקש המשרד לשוויון חברתי להאריך את הוראת השעה שמסתיימת בדצמבר 2021 לתקופה של שנה נוספת, כדי לאפשר את השלמת הבחינה לעניין תוקפו של החוק ולאפשר בחינה נוספת של נושא פיטורים מחמת גיל (גיל פרישה חובה).
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן
(צילום: משה מזרחי )
לדברי השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, "עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה. היא מעניקה לאנשים תחושת ערך, משמעות ועניין, והדבר נכון שבעתיים למבוגרים שחוו אסון כמו אובדן של ילד. אנו פועלים בימים אלה, במקביל, על מנת לאפשר לכל המבוגרים בישראל את החופש לבחור עד איזה גיל לעבוד ולעשות סוף לאפליה הגילאית הקיימת בשוק התעסוקה. באופן עקרוני, אני מאמינה שיש לפטר אנשים רק על רקע תפקודם ולא על רקע גילם".