דיפלומט רוכשת 51% מחברת מוצרי השום והתיבול דורות, מקיבוץ דורות בשער הנגב, שפועלת בישראל, ארצות הברית ומדינות נוספות באירופה, תמורת כ-76 מיליון שקל, ובכך למעשה תשתלט על החברה. הסכם הרכישה כפוף, בין השאר, לקבלת אישור הממונה על התחרות.
דורות פועלת בתחום הפיתוח, הייצור, השיווק והמכירה של מוצרי ירק ותיבול קפואים (בעיקר שום), וכן בתחום של חומרי גלם בסיסיים קפואים להכנת קינוחים תחת המותג Bake IT.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מוצרי דורות
מוצרי דורות
מוצרי דורות
(צילום: דניאל לילה)
על פי הודעת דיפלומט לבורסה, כמחצית ממכירותיה של דורות מתבצעות בשוק המקומי והשאר בחו"ל. לקוחות החברה הינם רשתות מזון ולקוחות מוסדיים בארץ ובעולם.
דיפלומט מתכוונת להאיץ את השיווק של דורות בשוק המקומי והבינלאומי באמצעות הפצת מוצרי החברה על ידיה חברת הבת שלה, דיפלומט מפיצים. דיפלומט ידועה כאחת היבואניות הגדולות בישראל, ומייבאת לישראל מותגים מובילים כמו ג'ילט, היינץ, לוטוס, רד-בול וקלוגס.
דיפלומט רשמה ברבעון הראשון של 2022 רווח נקי בסך 26.9 מיליון שקל לעומת 12.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך יש לציין כי ברבעון המקביל נרשמו הוצאות חד פעמיות, ובנטרולן הייתה החברה רושמת רווח בסך 21 מיליון שקל, כך שהעלייה הריאלית ברווח הנקי ברבעון הראשון מסתכמת ב-28%.
2 צפייה בגלריה
נועם וימן
נועם וימן
נועם וימן, בעלי דיפלומט
(צילום: קרן בן ציון)
השיפור ברווחיות נרשם בין היתר עקב הכנסה חד פעמית בסך ארבעה מיליון שקל משערוך - עקב מעבר לשליטה במדיטרנד, חברת ההפצה בה דיפלומט הגדילה את אחזקותיה.
דיפלומט, שפועלת גם בקפריסין, גיאורגיה ודרום אפריקה, הציגה יציבות בהכנסות שגדלו ברוב המדינות בהן היא פועלת והסתכמו ב-672 מיליון שקל - עלייה של 0.5% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה גידול בפעילות בישראל, גיאורגיה וניו זילנד, אך ירידה בפעילות בדרום אפריקה עקב שינוי במודל העבודה שלה מול פרוקטר אנד גמבל.
בנטרול שערי מטבע, החברה רושמת גידול של 2% במכירות. הרווח הגולמי השתפר מעט ל-139 מיליון שקל לעומת 132 מיליון שקל ברבעון מקביל ושעור הרווח הגולמי עלה ב-20.7%.