קבוצת פוקס של הראל ויזל הודיעה היום (ג') לבורסה כי קונגלומרט המשקפיים האיטלקי לוקסאוטיקה (Optics Luxottica) העניק לה רישיון בלעדי להקמה ולהפעלה של רשת חנויות המשקפיים הבינלאומית Sunglass Hut בישראל ובגדה המערבית. פוקס תפתח 49 חנויות של המותג תוך שבע שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פוקס היא כבר שליטת הקניונים בהיותה בעלים באופן מלא או חלקי של המותגים והרשתות: פוקס, פוקס הום, ללין, שילב, יאנגה, דרים ספורט ו-red וגם זכיינית של נייקי, פוט לוקר, אמריקן איגל, מנגו, דה צ'ילדרנס פלייס, פליינג טייגר, בילבונג וג'מבו, בין היתר. הרשות לתחרות מאפשרת לה את שלל רכישותיה.
1 צפייה בגלריה
Sunglass Hut
Sunglass Hut
Sunglass Hut
(צילום Shutterstock)
רשת Sunglass Hut שנוסדה במיאמי ב-1971 מתמחה במשקפי שמש ואביזרים. היא מפעילה כ-3,300 חנויות ונחשבת לרשת האופטיקה הגדולה בעולם.
הרשת מהווה חלק מ-A.p.S Group Luxottica, חברה איטלקית שנחשבת לשליטת השוק ולשחקן הגדול בתחום עיצוב, ייצור והפצה של משקפיים ויש המכנים אותה מונופול. כבר שנים שנשמעות נגדה טענות על תחרות מדומה בין רשתות ומותגים שבבעלותה והעלאות מחירים. היא רכשה את הרשת הקמעונאית האמריקנית ב-2001 והשיגה דומיננטיות בתחום באופטיקה גם בזכות הרכישה.
הקבוצה האיטלקית מחזיקה בין היתר במותגים רייבאן, אוקלי, ווג ופרסול ומייצרת לפראדה, ורסאצ'ה, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, ג'ורג'יו ארמאני, בולגרי, ברברי, רלף לורן, מייקל קורס, מיו מיו, קואץ',טיפאני וקוסטה דל מר.
כן היא מפעילה מחלקות אופטיקה בין היתר בטרגט וסירס ומחזיקה ברשת משקפי הראייה Lens Crafters וברשתות אוליבר פיפלס פרל ויז'ן ו-OPSM. היא התמזגה לפני ארבע שנים עם Essilor השחקנית השנייה בגודלה בעולם בתחום האופטיקה (השלישית היא ג'ונסון אנד ג'ונסון).
החברה דיווחה על רווחיות של כ-10 מיליארד אירו בשנה מוכרת מיליארד זוגות משקפיים בשנה ושולטת ב-30% מהשוק אך עוצמת השליטה שלה רבה בהרבה בזכות הרשתות הקמעונאיות שבבעלותה ומותגי המשקפיים החזקים שלה.
פוקס דיווחה לבורסה כי: "החברה רואה בעסקה זו נדבך משמעותי במסגרת האסטרטגיה שלה לגיוון הפורטפוליו של מותגיה והרחבת תחומי פעילותה.
"במסגרת ההסכמים סוכם כי תקופת הרישיון תהא למשך 10 שנים, אשר תתחדש באופן אוטומטי לשתי תקופות נוספות של חמש שנים כל אחת (אלא אם החברה תוותר על חידוש התקופה), בכפוף לעמידה בקצב שנתי ממוצע של פתיחת חנויות וכמות חנויות מינימלית של לפחות 49 חנויות במהלך 7 השנים הראשונות וכן עמידה בהוראות ההסכמים.
"בנוסף, במסגרת ההסכמים נקבע כי החברה תרכוש את המוצרים ישירות מלוקסוטיקה וכן תשלם ללוקסוטיקה, בתמורה למתן הרישיון, שיעור חודשי מסך המכירות נטו כפי שהוגדר בהסכם. כמו כן, נקבעו בהסכמים הוראות ביחס לתנאי אספקה, החזרות, שיפוץ חנויות וסיום ההסכם".