בשיתוף בנק הפועלים
איך אומרים ביפנית: מסעדת סושי כשרה? ניני צ'ו, האחות הקטנה של המסעדה האסייתית הוותיקה "ניני האצ'י" בתל־אביב, נפתחה במהלך הקורונה בפתח־תקווה וחוותה קשיי לידה רבים. למרות המסע המפותל, העסק הצליח לעמוד על הרגליים, ועכשיו היזמים אודי רומנובסקי ויואב ולין רוצים לפרוץ קדימה. מלבד העובדה שמדובר במסעדה כשרה — ניני צ'ו מציעה מעל 80 סוגי רולים של סושי, מנות נודלס וסלטים, כולל מנות המיועדות גם ללקוחות עם רגישויות שונות, כמו לגלוטן. גולת הכותרת של המסעדה היא פס סושי ייחודי לנשים בהיריון שפיתחו שני היזמים. בנוסף, ניני צ'ו מפעילה מערך משלוחים עצמאי ברחבי האזור ושירות קייטרינג לאירועים וחברות.
3 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
אודי רומנובסקי ויואב ולין - הבעלים של "ניני צ'ו".
(צילום: יריב כץ)
האתגר העסקי המרכזי הוא הרחבת הפעילות והגדלת המחזורים. "אנחנו רוצים להשיג חשיפה יותר גבוהה, שיותר אנשים יכירו אותנו, שיידעו מה זה ניני צ'ו, ומה אנחנו יודעים לתת ולהגדיל את שירות המשלוחים שלנו, שכל תושבי פתח־תקווה, גבעת־שמואל, סביון, רעננה, בני־ברק ורמת־גן יידעו שאנחנו מגיעים אליהם".
במסגרת תחרות "עסקים קטנים 14" של ידיעות אחרונות ו־ynet בשיתוף בנק הפועלים, הוצמדו לעסק מומחים מקצועיים כדי להעניק ליווי וייעוץ: תומר פפר, מנכ"ל תן ביס, וגיא כץ, מנהל סניף פנקס בבנק הפועלים.

משלוחים דורשים תיאום ציפיות

"בחרנו בכוונה לא לקרוא למסעדה ניני האצ'י, כי רצינו לבדל אותה מהמסעדה שלנו בתל־אביב", מסביר אודי, "ומה שהכי חשוב לנו זאת חשיפה - גם לחוויית הבילוי של לקוחות במסעדה וגם למשלוחים".
בנוגע למערך המשלוחים, מייעץ תומר פפר, מנכ"ל תן ביס: "אחד הפתרונות הטובים הוא ליצור 'חוזה' שבו מפורט מהו טיפול טוב ומהו טיפול פחות טוב ואיפה הקו עובר. צרו חוזה אישי עם תיאום ציפיות ברור בנוגע למשלוחים. קבעו חוזה ספציפי מאוד שאם נניח המנה לא הגיעה חמה או קרה או שמשהו נשפך — זו מדיניות הטיפול והפיצוי וכד'. כל עוד ביניכם לבין הלקוח יש חוזה, הכל נהיה ברור, תיאום ברור ומפורט הוא המפתח להצלחה".
3 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
גיא כץ, מנהל סניף פנקס בבנק הפועלים בניני צ'ו
(צילום: יריב כץ)

יצירת תפריט דיגיטלי לקייטרינג

"אנחנו חושבים שבתחום האירועים והקייטרינג יש לנו יתרון על פני המתחרים שלנו", אומר אודי, "נשמח לעצות בנושא של איך להביא את היתרון הזה למודעות".
תומר פפר, מנכ"ל תן ביס, מייעץ לעבור לדיגיטל: "כיום, לפי ההסבר שלכם, עיקר התהליך הוא בטלפון. צריך ליצור קטלוג, תפריט דיגיטלי לקייטרינג, שיכיל למשל את מספר הסועדים ואת הרגישות — כדי לדלג על שלבים בטלפון, משהו שהוא קצת יותר קל, וכך ניתן לגשת לעוד ועוד לקוחות ארגוניים, גם בפתח־תקווה וגם בערים נוספות באזור. הרעיון המרכזי הוא שהכל יהיה יותר נגיש".

התרחבות וצמיחה

שני היזמים שיתפו את גיא כץ, המומחה הפיננסי של בנק הפועלים, על המחשבות שלהם בנוגע להתרחבות עתידית: "אנחנו חושבים לפתוח מסעדה נוספת באזור המרכז, והיינו שמחים לקבל פתרונות וסיוע בהשקעה".
3 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
תומר פפר מנכ"ל תן ביס בניני צ'ו
(צילום: יריב כץ)
גיא כץ, מנהל סניף פנקס בבנק הפועלים, מייעץ: "אני חושב שיש לנו מגוון של כלים ללוות אתכם בפתיחת סניף נוסף. כפי שאני רואה זאת, יש שתי אפשרויות: לקיחת הלוואה ישירות מול הבנק או אפשרות נוספת שהיא שיתוף הפעולה שלנו עם הקרן לעסקים קטנים. זה אומר שהבנק והמדינה יחד נותנים הלוואה למען התפתחות של עסקים. היתרון בערוץ הזה שתנאי המימון אטרקטיביים".

לשים דגש על הייחודיות

טיפ נוסף של תומר להבלטת השירותים שמציעה המסעדה הוא "ליצור מקום שבו אפשר לראות את סיפורי ההצלחה שלכם. איפה לדוגמה עשיתם אירועים גדולים ומוצלחים, באיזה היקף זה היה. כדי שמי שמתכנן אירוע וצריך קייטרינג יידע שניני צ'ו הם הספק שלו".

לנהל נכון את התזרים

"בעולם המסעדנות לא פשוט לקבל הלוואה או מסגרת אשראי גדולה בגלל הסיכון בענף", מסביר יואב את הקשיים שלהם. "גם בעולם המסעדנות יש עסקים טובים", מדגיש גיא מבנק הפועלים, "יש לא מעט עסקים שמקבלים אשראי שתואם את הצרכים שלהם. מבחינת כלים שאני יכול לתת לכם, זה קודם כל לנהל תזרים. אני יודע שאתם עושים את זה, אבל חשוב לי להדגיש את החשיבות, בטח בעסק כמו שלכם. אם יש קושי כזה או אחר, לא לחכות אלא לבוא מראש לבנק ולחשוב ביחד על פתרון שמתאים לכם".
בשיתוף בנק הפועלים