על רקע המצב הכלכלי המדאיג בו נמצאת סין, שבמסגרתו חלק מחברות הנדל"ן הגדולות במדינה סובלות מקשיים, ואבטלת הצעירים רק הולכת וגדלה, יותר ויותר סינים רוכשים כרטיסים להגרלות הלוטו.
הסינים הוציאו 52.96 מיליארד יואן (כ-7 מיליארד דולר) על רכישת כרטיסי הגרלה רק בחודש אוגוסט - המספר החודשי הגבוה ביותר מתחילת השנה וזינוק של 53.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך לפי סוכנות הידיעות הרשמית Xinhua, שפרסמה נתונים ממשרד האוצר הסיני.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מתחילת השנה ועד אוגוסט הוציאו הסינים 375.76 מיליארד יואן (ג-53 מיליארד דולר) על רכישת כרטיסי הגרלה, עלייה של 51.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2022.
העלייה במכירות כרטיסי ההגרלה הגיעה, כאמור, במקביל לחודשים רעים לכלכלה הסינית ולגידול באבטלה של מחפשי העבודה בגילי 16 עד 24. ביוני האחרון הגיע שיעור האבטלה בחתך הגילים הזה לשיא של כל הזמנים - 21.3%.
ברשתות החברתיות בסין היו כאלה שקשרו את העלייה החדה במכירות של כרטיסי ההגרלה בחודשים האחרונים לדאגה הכלכלית של הצעירים במדינה. "לצעירים יש סיכוי גבוה יותר לזכות ב-5 מיליון יואן (כ-700 אלף דולר) מאשר להרוויח 5 מיליון יואן בעבודה", כתב אחד מהם ב-Weibo, הרשת החברתית הפופולרית בסין.
יש לציין כי החל מחודש אוגוסט הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין הפסיקה לפרסם בפתאומיות את שיעור האבטלה בקרב צעירים, ומסרה כי הדבר נבע מכך שגורמים רשמיים בממשל ביקשו "לייעל" את מתודולוגיית איסוף הנתונים, מה שכמובן גרם לגל של ביקורת ברשתות החברתיות.