"קולה המקצועי של גרינברג נשמע בימים אלו, והוא רועם יותר על רקע שתיקת הכבשים, וחבל שכך". כך אמר רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, בטקס פרידה שנערך לכבודה של הכלכלנית הראשית שירה גרינברג, שהתקיים במשרד האוצר. ב"כאן" דווח כי סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר, עזבה את החדר במחאה ואמרה: "לא יכול להיות שהאיש הזה יזלזל ככה באנשי מקצוע שנותנים כאן את הנשמה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
בדבריו התכוון בלינקוב - שידוע בסגנונו העוקצני - לסנוט בממונה על התקציבים יוגב גרדוס ובחשב הכללי יהלי רוטנברג, שהשתהו עם הביקורת שלהם נגד הרפורמה המשטרית, והביעו אותה ברמות נמוכות יותר לעומת הכלכלנית הראשית גרינברג, שהזהירה במגוון הזדמנויות ודרכים מפני ההשפעות הכלכליות של המהפכה המשפטית.
2 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, רם בלינקוב
(צילום: דוברות האוצר)
בלינקוב מתח ביקורת עוקצנית כלפי תרבות המינויים שלדעתו מאפיינת את הממשלה החדשה: "חלק ממנהיגי המדינה מקדשים את הבערות, ואולי הם שכחו שחוכמה זו אופציה טובה. ארגונים זקוקים למנהלים טובים ומוכשרים, ואם ינהלו אותם אנשים לא מוכשרים, אז הם ייכשלו, זה נוגע להרבה מינויים שמתרחשים לאחרונה, ולהרבה הדחות ונסיונות הדחה מקוממים. מינוי אנשים מוכשרים וחכמים מאפשר קבלת החלטות נכונה וטובה, החלטות שטובות למשק ולאזרחים, ולא בהכרח למנהיגים".
ניתן לשים לב כי בלינקוב רמז גם לניסיון ההדחה של מיכל כהן מתפקיד ראש רשות התחרות. הדבר מפתיע במקצת, שכן בתקופת כהונתו בלינקוב מתח ביקורת רבה על רשות התחרות וסבר כי היא אינה עושה די למאבק ביוקר המחיה.
2 צפייה בגלריה
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
(צילום: דוברות משרד האוצר, שלו שלום)
בסיום דבריו, התייחס לממלא מקומה של שירה גרינברג, ד"ר שמואל אברמזון ואמר "אני מאחל לך הצלחה, אני מקווה שתקבל מינוי קבוע אתה ראוי לכך, לא בגלל הכיפה, כמעט והייתי אומר למרות הכיפה, אתה פשוט ראוי מקצועית", בכך התכוון בלינקוב לעקוץ את העובדה שהשר סמוטריץ', מאז כניסתו לתפקיד מינה רק חובשי כיפות (הייזלר לתפקיד המנכ"ל, מלאכי לתפקיד משנה למנכ"ל, ואפי מלכין לתפקיד הממונה על השכר). עם זאת, גם התבטאות זו, לפיה 'חבישת כיפה' עשויה לשלול ממאן דהו את התאמתו לתפקיד, עוררה סערה.