מפגינים בעד המהפכה המשפטית מבני ברק חסמו היום (ג') משאיות של קוקה קולה מול המפעל, בעקבות הפרסום בסטורי של מנכ"ל החברה, ניר לוינגר, שהעלה תמונה של חולצת מחאה עם הכיתוב: "דמוקרטיה או מרד".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל קוקה קולה ניר לוינגר מעודד לצאת להפגין
מנכ"ל קוקה קולה ניר לוינגר מעודד לצאת להפגין
מנכ"ל קוקה קולה ניר לוינגר מעודד לצאת להפגין
(מתוך אינסטגרם)
לוינגר הוא אינו הבכיר היחיד במשק שהביע תמיכה בפומבי במחאה נגד המהפכה המשפטית. "פורום העסקים", המכיל מעסיקים ומנהלים בכירים רבים במשק הישראלי לרבות מנכ"לי כל הבנקים הגדולים לצד ראשי שופרסל, פוקס, מליסרון, פתאל, ביג ועוד, הודיע אתמול כי החליט לאפשר לעובדים לפעול על פי צו מצפונם לגבי ההשתתפות במחאה המתוכננת בשלישי, ואף קורא לכל החברות במשק לעשות כך.
בפורום מסרו: "הפורום קורא לראש הממשלה נתניהו להיענות לקריאת הנשיא ולא להתקדם בחקיקה חד-צדדית ללא הסכמה רחבה ולחזור לדיונים לשם הגעה לקונצנזוס בנושא עילת הסבירות. על רקע ההתדרדרות הנמשכת במצב המשק הישראלי והירידה החדה בהשקעות הזרות במשק, כמו גם על רקע האתגרים הבטחוניים והשסע החברתי, ישנה חשיבות קריטית להגעה להסכמה נרחבת בנושא מהותי זה".
במקביל, לאחר שהכריזה על סגירת מרכזי הקניות לאור המשך קידום המהפכה המשפטית, קבוצת ביג הודיעה אתמול כי לא תכפה על השוכרים לסגור את עסקיהם. לאחר ההודעה החדשה מניית החברה עלתה בכאחוז לאחר שבראשון ירדה ב-2.7%.
"בניגוד לשמועות, ביג עומדת מאחורי החלטת", טענו בחברה והוסיפו: "כששמירה על הדמוקרטיה היא הבסיס להחלטתה, ביג עומדת מאחורי הודעתה. יחד עם זאת, ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח, היא תכבד את רצונם ולא תמנע זאת מהם. בכדי לעודד שוכרים להשתתף בשביתה, חנויות שיצטרפו להשבתת המרכזים מחר לא ישלמו שכר דירה על יום זה".