הגבינה הצהובה המוזלת במעדניות חוזרת למדפים אחרי תקופה של היעדרות. היום (ה') פרסם משרד הכלכלה את רשימת הזוכים במכסות פטורות ממכס ליבוא גבינות צהובות לשנת 2023 שימכרו בבלוקים לפריסה במעדניה במחיר 2.9-3 שקלים ל-100 גרם. מדובר בהתייקרות בשיעור של 7.4% בהשוואה לשנה שעברה, אז זכו מתמודדים כדוגמת שופרסל במכרז לפי מחיר של 2.7-3 שקלים ל-100 גרם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
כפי שפורסם ב-ynet, השנה הגישו המתמודדים מחיר גבוה יותר בהשוואה לשנה שעברה עקב התייקרות הגבינה הצהובה בחו"ל, אבל בלחץ משרד התמ"ת, הם שיפרו מחירים וחלק מהיבואנים שזכו בשנה שעברה והשנה הגישו מחירים גבוהים מעל ל-3.1 שקלים - לא זכו במכרז.
1 צפייה בגלריה
שלט יש, גבינה מוזלת אין. שופרסל
שלט יש, גבינה מוזלת אין. שופרסל
שלט יש, גבינה מוזלת אין. המחיר הקודם שהיה בשופרסל
לדברי דני טל, האחראי במשרד הכלכלה על המכסות, "על אף התייקרויות מוצרי הגבינה בעולם, בלחץ משרד הכלכלה והתעשייה, הציעו היבואנים מחירים נמוכים בהשוואה למחירי הגבינה הצהובה בארץ, שעלו לאחרונה בעשרות אחוזים".
בסך הכל חולקו במכסה הנוכחית קרוב ל-6,000 טון. במחיר לצרכן של 2.9 שקלים ל-100 גרם זכו: שופרסל (350 טון), רשת רמי לוי (200 טון), יורו מחלבות, שישווק ברשתות מחסני השוק, יוחננוף ובשוק העיר (590 טון), אדום-גרופ (400 טון), אקזוטיק-פוד המשווקת בסניפי רשת קרל-ברג (200 טון), מ.ש.א קיטרינג ומסחר, המשווקת את הגבינה בנקודות קמעונאיות קטנות, בעיקר באזור הדרום וביישובי עוטף עזה זכתה במכסה של 200 טון במחיר לצרכן של 3 שקלים ל-100 גרם.


במכסות ליבוא גבינה צהובה ארוזה ופרוסה על המדף זכו: רשת אושר עד באמצעות חברת מרב מזון, במחיר לצרכן של 3 שקלים ל-100 גרם, במכסה של 400 טון; שופרסל, במחיר לצרכן של 3.2 שקלים, במכסה של 250 טון; אדום-גרופ, במחיר של 3.2 שקלים, בכמות של 400 טון; אקזוטיק-פוד, במחיר של 3.2 שקלים, בכמות של 180 טון; חברת יורו מחלבות, במחיר לצרכן של 3.3 שקלים, בכמות של 590 טון.
ועדת המכסות החליטה לא לחלק מכסות למציעים נוספים שהציעו מחירים גבוהים יותר לצרכן ותאפשר לזוכים הקיימים להגדיל את הכמות המבוקשת במחיר בו זכו.
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "משרד הכלכלה והתעשייה ממשיך להוביל את המאבק להוזלת מחירי המזון והצריכה בישראל. אנו מובילים שורה של צעדים ביניהם חלוקה של מכסות תחרותיות פטורות ממכס המוזילות את מחירי המוצרים לצרכנים באופן ישיר".