אמזון מאמצת את מודל השפה של AI21 Labs הישראלית במסגרת הסכם שיתוף פעולה רחב עם ענקית הטכנולוגיה. החברה הודיעה היום (ה') כי תציע ללקוחותיה את המודלים שלה, של החברה הישראלית וכן של חברה נוספת בשם Anthropic. המודלים ישווקו במסגרת שירות ענן חדש שהחברה תציע שנקרא Bedrock.
האימוץ של הטכנולוגיה הישראלית מהווה עבור AI21 קפיצת מדרגה, מכיוון שהוא יאפשר לה להתחרות בשוק העולמי עם תשתית טכנולוגית שזמינה כמעט בכל העולם.
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: פרופ' יואב שוהם, אורי גושן, פרופ' אמנון שעשוע
מימין לשמאל: פרופ' יואב שוהם, אורי גושן, פרופ' אמנון שעשוע
מימין לשמאל: פרופ' יואב שוהם, אורי גושן, פרופ' אמנון שעשוע
(צילום: רועי שור)
ההכרזה מגיעה לאחר שאמזון הודיעה במהלך כנס re:Invent שלה בנובמבר שעבר על השירות החדש. ההכרזה הנוכחית מהווה כניסה רשמית על אמזון לעולם ה-generative ai והשירות שלה יתחרה באלה של מיקרוסופט וגוגל. כידוע, מיקרוסופט עושה שימוש במודל השפה של OpenAI, מפתחת שירות ChatGPT ו-Dall-e. גוגל מצידה פיתחה מודל שפה משלה המכונה Bard.
השירות של אמזון יאפשר פיתוח של שירותים חדשים עבור לקוחות החברה לסקטור הארגוני. בין היתר, הוא יאפשר להוסיף שירותי תמיכה ומידע בשפה טבעית, כך שלקוח יוכל למשל לקבל מידע מבוט כפי שהיה מקבל מספק שירות אנושי. אורי גושן, מנכ''ל ומייסד משותף של AI21 Labs, טען בשיחה עם ynet כי הסקטורים עם הביקוש הגדול ביותר לשירותים כאלה הן חברות פיננסים, בריאות ומסחר.
מודלי שפה אינם נפוצים מאוד עדיין ויש מעט מאוד חברות שמציעות כאלה למשתמשי הקצה. המהלך גם יכול לרמוז על התעניינות רצינית מצד אמזון בטכנולוגיה של החברה הישראלית. עם זאת, גושן אומר שהחברה לא השקיעה בסטארט-אפ שלו ושאין שיחות או משא ומתן לרכישה, אם כי הוא גם לא דחה על הסף את האפשרות שישקול אופציה כזו, אם אכן תתממש.
"השותפות האסטרטגית עם אמזון מהווה הבעת אמון משמעותית ב-AI21 Labs, אשר חרטה על דגלה להוביל את תחום מודלי השפה מבוססי הבינה המלאכותית. השילוב שלנו בפלפטפורמת Bedrock תאפשר לארגוני ענק ולאנשי פיתוח מכל רחבי העולם להנות מהיכולות הגבוהות ומהביצועים החזקים של מודלי השפה שפיתחנו ממשפחת Jurassic2, על גבי התשתיות של AWS. אנחנו בטוחים ששיתוף הפעולה יביא לעולם יישומים חדשניים ומעניינים של מודלי שפה שישפיעו על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם", אמר גושן.
AI21 הוקמה בסוף 2017 על ידי פרופ' שוהם ואורי גושן והיו"ר פרופ' אמנון שעשוע - מנכ"ל מובילאיי והבעלים של הבנק הדיגיטלי וואן זירו. היא מעסיקה כיום 180 עובדים וגייסה עד כה כ-118.5 מיליון דולר.
החברה מפתחת מודלים גדולים של שפה עבור המוצר המרכזי שלה, Wordtune, שנועד לסייע לבני אדם בכתיבה באנגלית ובשפות נוספות, ולצד זאת היא מעמידה אותם לרשותם של מפתחים חיצוניים בתשלום.