מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם נגן שחייה עמיד במים Blue Voice. המחיר: 249-499 שקלים.
שחייה היא זמן נהדר למדיטציה. רק אתה עם השקט שסביבך. אבל כשהשקט נהיה משעמם, אוזניות שחייה הן דבר גדול. קצת מוזיקה מתחת למים, ויש אנרגיה להמשיך לשחות. Blue Voice הן אוזניות עם תג מחיר הוגן, אבל איך שומעים איתן כשהמים מסביב? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
אוזניות BLue Voice
אוזניות BLue Voice
אוזניות BLue Voice
האוזניות מגיעות עם זיכרון פנימי של 4 ג'יגה. בהתחשב ששיר ממוצע תופס 6 מגה, יש לכם פה מקום למאות שירים. למה אני מדבר על גודל של שיר? כי כמעט כל האוזניות שאפשר לשחות איתן עובדות כמו מכשיר MP3 של פעם, שצריך להטעין אליו שירים. יש אוזניות שחייה שמתחברות בבלוטות' לטלפון, אבל אני לא ממש מבין איך הטלפון נותר בטווח השמעה כל הזמן.
הורדת השירים וההטענה נעשות דרך כבל ייחודי שלא דומה לשום כבל שהכרתם. ההטענה של בלו ווייס נעשית אך ורק דרך המחשב, אלמנט מעצבן שמכריח אתכם לדאוג שהלפ-טופ מוטען גם הוא כשרוצים להטעין האוזניות, או להתכופף ולחבר למחשב הנייח שלהם. בכל מקרה, פחות נוח מחיבור לחשמל. בנוסף, על אף שנאמר שהסוללה מחזיקה ל-10 שעות, גיליתי ש-10 השעות כוללות גם את הזמן שהמכשיר כבוי, כך שכל יום צריך להטעין אותו.
התצורה של האוזניות יעילה מאוד. ה-MP3 עצמו לא גדול ויושב בנוחות על האוזן. החיבור בין האוזניות בנוי בצורת קשת הפוכה, שבעצמה הינה חוט עבה אך קל משקל, שלא מקשה על השחייה וניתן לשחק איתו כך שהרצועה של המשקפת תחזיק אותו והעסק לא יזוז. גם בדחיפות חזקות האוזניות נותרו במקום. המשקל של כל העסק הינו פחות מ-20 גרם, כך שהן ממש לא מכבידות על האוזן.
השליטה במכשיר מעצבנת מעט. הכפתורים קטנים ודי צריך ללמוד בעל פה מה כל אחד מהם עושה כי קשה לראות את הסימונים על הכפתורים, ומצאתי את עצמי לא פעם מעביר שיר במקום להגביר את עוצמת הנגינה. גם הלחיצה על כפתור ה-Play עלולה להעיק משום שלוקח למכשיר כמה שניות להתחיל לעבוד, ולפעמים תמצאו את עצמכם לא בטוחים האם המכשיר קלט את הלחיצה ואתם ממתינים שיתחיל, או שהוא לא קלט את הלחיצה וצריך ללחוץ שוב.
עכשיו לעניין המשמעותי - איך שומעים? כשהשחייה מתחילה שומעים ממש נהדר. הראש במים ושומעים כאילו אתם מחוץ למים. אממה, די מהר מים נכנסים מתחת לאוזניות והכל נשמע מעומעם יותר. ניסיון להחליף את צורת האוזנייה לא צלח. המים גם מתיישבים על האוזנייה עצמה ויוצרים את העמעום. זו בעיה שקיימת ברוב האוזניות מהסוג הזה, ולמעשה נפתרת רק באוזניות מהזן שיושב על הרקה ומנגן לשם ולא לתוך האוזן. חסרון נוסף של האוזניות הוא שכדי לשמוע תיאלצו לשחות בלי אטמי אוזניים, כך שמים ייכנסו לאוזן ואיתם סכנה לדלקת.
לסיכום: אוזניות שחייה זה כיף. לאלו של בלו וויס יש המון חסרונות, כאשר היתרון המרכזי הוא הצורה היעילה, המשקל הקל, המחיר הסביר בהחלט ושניתן ממש לרכוש אותן בארץ.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.