קרן ההשקעות לנטרן בראשות ריצ'י האנטר רוכשת את השליטה (51%) מיצרנית הנקניקים הוותיקה מעדני יחיעם לפי שווי חברה של יותר מ-100 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מפעל הנקניקים הוקם בשנת 1968 על ידי חברי הקיבוץ הבנוי לרגלי מבצר יחיעם, שחיפשו מקור פרנסה נוסף. רובם היו יוצאי הונגריה הידועה בתעשיית הנקניקים שלה והביאו עימם ידע בנושא. יוצאת הקיבוץ הסופרת יעל נאמן, אחותו של המנכ"ל, תיארה את החיים בו בספרה "היינו העתיד". מנכ"ל המפעל הוותיק הוא יוחאי נאמן, חבר הקיבוץ. במפעל מועסקים כ-145 עובדים חלקם הקטן חברי קיבוץ.
2 צפייה בגלריה
יוחאי נאמן, מנכ"ל מעדני יחיעם
יוחאי נאמן, מנכ"ל מעדני יחיעם
יוחאי נאמן, מנכ"ל מעדני יחיעם
(צילום: יח"צ)
מחזור המכירות השנתי של מעדני יחיעם עומד על כ-130 מיליון שקל והיא היצרנית השלישית בגודלה לאחר זוגלובק וטירת צבי. שוק הנקניקים בישראל מוערך בכ-600 מיליון שקל. הוא ספג בעבר מכה קשה לאחר שארגון הבריאות העולמי הזהיר ב-2015 מפני סכנות באכילת הבשר המעובד.
הקיבוץ חיפש בשנים האחרונות משקיע אסטרטגי שיעזור לו לפתח את עסקי המפעל שכוללים גם פעילות בארה"ב. בשנת 2012 רכש המפעל את חברת "אייבלס אנד היימן", יצרנית אמריקנית של מוצרי בשר כשרים, במטרה להרחיב את שוק מעדני הבשר בארה"ב, זאת במקביל ליצוא של רבע מתוצרתו בישראל לשוק הכשר באירופה ובארה"ב.

2 צפייה בגלריה
נקניקי יחיעם פסטרמה ברביקיו נקניק דק דק של יחיעם  נקניקים אוכל נקניק
נקניקי יחיעם פסטרמה ברביקיו נקניק דק דק של יחיעם  נקניקים אוכל נקניק
הנקניקים של יחיעם. אקזיט לקיבוץ
(צילום: צביקה טישלר)

לנטרן גייסה בשנת 2020 סך של 300 מיליון שקל בין השאר מחברת ההשקעות של בנק דיסקונט ומכלל והקימה קרן ייעודית "לנטרן 5" להשקעות בחברות מזון קטנות ובינוניות בעלות מותג מוכר וייצוא לחו"ל. מטרת הקרן היא להקים תאגיד מזון המאגד תחתיו חברות שונות ולהנפיקו בבורסה. עד כה הקרן רכשה את השליטה במחלבות גד ולאחרונה באמצעות גד רכשה את מחלבת כפר תבור, בגלידות פלדמן ובמפעל גילרו ליצור גביעי גלידה וופלים.
הקרן חתמה על עסקה לרכישת מפעל הוופלים הוותיק מנעמים אך לא קיבלה אישור מהממונה על ההגבלים היוצאת, עו"ד מיכל הלפרין. הכוונה היא להגיע לשבע חברות עד להנפקה.