שמואל לסר, משווק הביצים הגדול בישראל, רוכב על טרנד אבקות החלבון, שוק שנמצא בצמיחה גדולה, ומשיק לראשונה מותג משלו (כשר) בשם SUPER שמיוצר במפעל צאם, שבבעלותו, יצרנית נוזלי ואבקות ביצים לשוק המוסדי.
אבקת החלבון של צאם, שמכילה 25 גרם חלבון במנה, תהיה מבוססות, לראשונה, על חלבון ביצה ולא מי גבינה, ותתחרה באבקות החלבון של תנובה שמקורן בחלב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אבקת החלבון SUPER
אבקת החלבון SUPER
אבקת החלבון SUPER
(יח"צ)
לטענת צאם, חלבון הביצה הוא החלבון הטבעי והאיכותי ביותר בעולם התזונה. צאם פיתחה תשלובת חלבונים שיתרונה שהיא נספגת לאט ומשמשת לתחזוקת השריר, בניגוד לחלבון מי גבינה שנספג מהר ונועד להתאוששות מהירה אחרי אימון ספורט. צאם מתכננת בשלב הבא להשיק מוצרים נוספים תחת המותג. הסדרה הנוכחית כוללת שישה מוצרים בטעמי קפה, שוקולד ועוגיות.
שוק מוצרי המזון עתירי החלבון זינק ב-21% בשנה החולפת, בעוד מכירות שוק המזון כולו ירדו על פי סטורנקסט בכ-4%. הגידול המהיר מגיע בעקבות צרכנים להם חשובה תזונה נכונה, בעיקר כאלה שמצבעים פעילות ספורטיבית. הביקושים הגוברים הביאו למדף לא רק מוצרי חלב מועשרים של תנובה ושטראוס, אלא גם קטגוריות נוספות מחומוס ועד בייגלה, מרקים וכו', אשר מועשרים בחלבון.
מפעל צאם נרכש מתנובה לפני שלוש שנים על ידי שמואל לסר ושותפו אליוט גיבר, אחד ממגדלי הביצים הגדולים בארצות הברית. עד כה מוצריו שווקו לשוק המוסדי בלבד. השקת המותג SUPER היא חלק מהאסטרטגיה של חברת לסר להתרחב לראשונה מעבר לפעילות המסורתית של צאם, ולפנות ישירות לצרכן.