בשיתוף אתר "המקצוענים"
הסורגים שלכם כבר החלידו והגיעו למצב שהם מסוכנים ולא בטוחים יותר? אתם בשלבי בנייה ומתקינים סורגים חדשים? רגע, לפני שאתם עושים טעויות, ומגלים על כך כשכבר מאוחר מדי, הנה מה שכדאי לדעת עוד בשלב ההזמנה.
בכתבה הקודמת, פירטנו על עקיצות אפשריות בתחום התקנת סורגים. בכתבה זו, נתייחס לפרמטרים המשפיעים על המחיר. נתייחס הפעם לסורגים מברזל, אך דעו שישנם גם סורגים שקופים בשוק, המשמשים בעיקר להגנה מנפילה ופחות חזקים להגנה מפני פריצות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה משפיע על מחיר הסורגים?

סורגי ברזל פשוטים ובסיסיים ביותר, עבור חלון סטנדרטי שגודלו כ-1 מ"ר אמורים לעלות 400-600 שקל (כולל מע"מ). מה יגרור תוספת מחיר? צורת הסורגים, עובי הסורגים וסוג הצביעה שלהם.
עיטורים מיוחדים: סורגים ישרים ופשוטים יעלו כאמור פחות מסורגים בעלי עיטורים מסוגננים יותר. ואולם, לא מדובר בתוספת שאמורה לעלות יותר מכ-30 אחוז במחיר, לעלות הסורג.
עובי הסורגים: כמתבקש, ככל שהסורג עבה יותר הוא יקר יותר. מרבית בעלי המקצוע ימליצו לכם על סורג בעובי של 12 מ"מ, אשר נחשב לבטוח ומגן גם מפני נפילת ילדים וגם מפני פריצה לבית. אם אתם מתגוררים בקומת קרקע או בקומה ראשונה, ייתכן שתרצו הגנה מקסימלית, ואז תוכלו לבחור בסורג מעט עבה יותר (14 מ"מ).
תוספת המחיר נמוכה יחסית, ומסתכמת בכ-10 אחוז עבור סורג עבה ומרובע. גם לשאלה אם הסורג חלול או לא יש השפעה על המחיר. כאמור, גם במקרה זה, ככל שהסורג חלול יותר, הוא פחות עמיד.
אם בחרתם בסורג חלול, חשוב שהדופן של הסורג תהיה לפחות בעובי של 1.5 ס"מ, ואם הוא ארוך מ-1 מטר, מומלץ שהדופן תהיה לפחות בעובי של 2 ס"מ.
ועדיין, לא כדאי להתפתחות ולהתקין סורגים חלולים. למרות מחירן הזול, הם קלים יותר לפריצה וסובלים מחדירת מים וחלד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
סוג הגילוון: גילוון ברזל זו פעולה שמטרתה למנוע מהברזל להחליד. קיימים שני סוגים של גילוון: חם וקר. הגילוון החם יקר יותר בכ-20 אחוז במחיר, אך נחשב לעמיד יותר לאורך שנים.
גילוון חם הוא למעשה ציפוי של הסורג באבץ בטמפרטורה גבוהה, המעניקה עמידות גבוהה מאוד לציפוי. בשל העובדה שישנם מספר קטן של מקומות בארץ שמבצעים פעולה זו לברזל, ישנם בעלי מקצוע מקצוע רבים שמסתפקים בגלוון קר.
פערי המחיר לא גבוהים, ולכן לא כדאי להתפשר על כך. עוד חיסרון קטן הוא הגימור המחוספס שיש לגלוון החם, אך כאמור גם במקרה זה, עמידות הסורגים חשובה יותר מהגימור (אשר ממילא נצבע בשכבת צבע מעל).
סוג צביעת הסורגים: סוג הצביעה דווקא יכול לגרום למחיר להיות כפול. הפתרון הזול יחסית והמומלץ הוא צביעת הסורגים בצבע אקרילי דו-רכיבי או בצבע פוליאוריתן. לא כדאי להתפשר על צביעה עם צבע סיליקוני (שזול יותר רק בכ-5 אחוז), משום שמדובר בסורג שאמור להגן עליכם מפני פריצות או חלילה מפני נפילה של ילדים קטנים.
סורג שנמצא בחוץ חשוף לשמש ולגשם, והפרשי הטמפרטורות גורמות לבלאי גדול יחסית של הצבע ושל הסורג עצמו. ככל שהוא יהיה צבוע בצבע איכותי יותר, כך הוא יישמר לאורך זמן רב יותר ויגן עליכם.
הפתרון העמיד ביותר, אך גם היקר ביותר הוא צביעה בתנור (עם איבוק אפוקסי). ואולם, סוג צביעה זה יכפיל את המחיר. היתרון, כאמור הוא העמידות לאורך שנים רבות גם בתנאי אקלים קיצוניים.

איך מחשבים את המחיר?

התקנת סורג ישר או סורג בטן, מתומחר לפי מ"ר, ועולה בין 500 ל-700 שקל לכל מ"ר. המחיר מתייחס לסורג בדוגמה בסיסית (לא מעוצב), בהתקנת 5 סורגים ומעלה וכולל את הסורג עצמו.
גודל הסורג: אם תרצו להתקין סורג בחלון גדול מהסטנדרט (100 ס"מ רוחב על 120 ס"מ אורך) המחירים ישתנו בהתאם למ"ר.
בכל מקרה, אל תמהרו לסגור בעל-פה, ללא פירוט מלא בכתב בהזמנת עבודה מסודרת שכולל את כל רכיבי החומרים והעבודה. אם אינכם בטוחים לגבי תוספות מחיר כלשהן, וכדי לדעת שאתם משלמים מחיר הוגן (לא זול מדי בצורה מחשידה) ולא יקר מדי, שאינו תואם את מחירי השוק, בדקו את המחירונים הנהוגים בתחום הסורגים.