1 צפייה בגלריה
טיפול שיניים רופאת שיניים
טיפול שיניים רופאת שיניים
(אילוסטרציה: ShutterStock)
בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה באופן חלקי תביעת רשלנות שהגישה אישה בשנות ה-60 לחייה נגד שלושה רופאי שיניים בגין טיפול לשיקום הפה. השופטת מיה רויזמן-אלדור קיבלה את מרבית טענותיה ופסקה לה פיצויים והוצאות בסך של כ-83 אלף שקל.
הטיפול החל בינואר 2013 וכלל בין היתר עקירת שיניים והתקנת שתלים וכתרים. לטענת האישה, תוך זמן קצר מתחילת הטיפול היא החלה לסבול מכאב מתמשך ולחץ חזק על החניכיים.
היא סיפרה שגם לאחר תיקונים רבים מצבה לא השתפר, והיא אף הגיעה לסכנת חיים כשבין החך לתותבת נוצרו מרווחים שבהם נתקע מזון, באופן שגרם לה לתחושת מחנק. לדבריה מצבה המשיך להידרדר עד שנאלצה לעבור ניתוח בהרדמה כללית, לאחר שהתגלתה דלקת בסינוס כתוצאה מהטיפול הרשלני. בהמשך היא נזקקה לטענתה לניתוחים נוספים.
בתביעה שהגישה נטען כי בעקבות רשלנות הרופאים היא מתקשה לתפקד כבעבר, מטופלת בציפרלקס לדיכאון, וסובלת בין היתר מכאבי שיניים וחניכיים, מדלקות חוזרות ונשנות ומטיקים בעין. לדבריה, כשמונה שנים אחרי הטיפול המייגע היא קרסה נפשית ונאלצה להתאשפז בשל כך. לטענתה היא הפכה נכה פיזית ונפשית בגלל הטיפול הרשלני, ועל הרופאים לפצותה על שלל נזקיה.
מנגד טענו הרופאים שהתובעת קיבלה טיפול שיניים איכותי, זהיר ומיומן שבוצע באופן תקין. לשיטתם הבעיות שמהן סובלת התובעת לא קשורות לטיפול שקיבלה אצלם.
עו"ד אלי זילכהעו"ד אלי זילכהאוקסנה גימלפרב
כחלק מבירור התביעה מינה בית המשפט מומחים בתחום כירורגיית הפה ושיקום הפה, ושניהם קבעו נחרצות שהטיפול היה רשלני. "עמדתם ומסקנתם החד-משמעית של שני המומחים בחוות הדעת מטעמם הייתה כי נפלו ליקויים באופן תכנון הטיפול בתובעת ובאופן ביצועו", כתבה השופטת רויזמן-אלדור. "מסקנתם ועמדתם לא השתנתה מהותית גם לאחר ישיבת ההוכחות".
כך, מומחה שיקום הפה קבע בחוות דעתו כי תוכנית הטיפול השיקומית והביצוע שלה על ידי הנתבעים לא עונים על הדרישות מרופא שיניים סביר. גם מומחה כירורגיית הפה כתב שהנתבעים השתמשו בשיטת טיפול לא נכונה שנדונה מראש לכישלון. היא אימצה את מסקנת וקבעה שהנתבעים התרשלו כלפי האישה באופן תכנון הטיפול השיקומי ובאופן ביצועו.
בסוגיית הנזק ציינה השופטת שהתובעת דיברה מדם ליבה, ועדותה ביחס למצבה הנפשי הרעוע לימדה על סבל רב שעברה ועדיין עוברת בכל הנוגע לטיפול השיקומי של שיניה. היא נימקה שעל הרופאים לפצות אותה בסכום המוערך של עלות טיפול משקם מתקן שיחזיר את המצב לקדמותו.
לפיכך נקבע שהרופאים ישלמו לאישה פיצוי של 64,823 שקל, בין השאר בגין טיפולים מתקנים, כאב וסבל והוצאות, ו-18 אלף שקל עבור שכר טרחת עו"ד.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד נתן צורף • ב"כ הנתבעים: עו"ד שמעון שוסטר • עו"ד אלי זילכה עוסק ברשלנות רפואית • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין