עוד ועוד תלונות של לקוחות, שקנו באתר שופרסל אונליין וטוענים שחויבו כמה פעמים על אותה קנייה, מצטברות. אחד מהם הוא משה גוסטינסקי. בשיחה עם אולפן ynet, סיפר איך גילה שחויב כמה פעמים, והתרעם על כך שהוא לא מקבל מענה משירות הלקוחות של שופרסל. "גיליתי את זה מבדיקה אקראית של החשבון שלי, לא שמעתי על זה בתקשורת לפני. חיכיתי הבוקר לשעה 9:00, כי רק אז פותחים את שירות הלקוחות. חיכיתי מעל 40 דקות בטלפון ואף אחד לא ענה לי. בווטסאפ אמרו שמעבירים אותי לנציגה ולא העבירו".
כמה פעמים חייבו אותך? "קניתי פעמיים החודש באונליין וגיליתי שיש לי 19 חיובים בסדר גודל של 5,000 שקל. מי שיראה את הכרטיס אשראי שלי יגיד שהבן אדם לא מפסיק לאכול כל היום".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
5 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלו לקוחות החברה
ההודעה שקיבלו לקוחות החברה
ההודעה שקיבלו לקוחות החברה
(צילום מסך)
בשופרסל אומרים שהחיוב העודף לא יירד מכרטיס האשראי, ואם כן הכסף יוחזר. "אין בעיה, שהכסף יוחזר, אבל שיענו, שלא יתחבאו, שיגידו מה קורה".
גוסטינסקי, הוא, כאמור, לא היחיד שגילה בנוגע לחיובים העודפים. ברשתות החברתיות יש עשרות תגובות על הנושא. אחת מלקוחות שופרסל אונליין כתבה: "חייבו אותנו ב-14 אלף שקל. תבדקו את כרטיסי האשראי שלכם אם אתם מזמינים מהם אונליין. אנחנו עוד מחכים שיענו לנו עקב ריבוי פניות. האשראי שלנו עכשיו חסום ואני עם תינוק וזה לא הגיוני ככה גם בלי קשר. מזל שיש כמה כרטיסים". לקוח אחר הוסיף: "לכל מי שקונה בשופרסל אונליין, תבדקו את החיובים שלכם. קנייה אחת חייבו 4 פעמים. ביזיון".
בשופרסל טענו כבר אתמול שהאחריות לעניין היא על חברת התשלומים Hyp, שהיא חברה אחות לחברת כרטיסי האשראי מקס ומספקת שירותים לעוד מספר חברות קטנות שגם הן נפגעו מהתקלה אך אף אחת מהן לא בסדר גודל של שופרסל אונליין.
5 צפייה בגלריה
התכתבות בין לקוח לנציגת שופרסל
התכתבות בין לקוח לנציגת שופרסל
התכתבות בין לקוח לנציגת שופרסל
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
בהודעה ששלחה החברה היום ללקוחותיה שהתלוננו על החיובים, נמסר כי "שופרסל מבקשת להודיע ללקוחותיה כי לאור עדכון שקיבלנו מחברת התשלומים Hyp אשר מספקת שירותי תשלום לשופרסל ובתי עסק נוספים, בשל תקלה ארצית שקרתה אצלם נרשמו חיובים עתידיים כפולים בגין אותה עסקה לחלק מלקוחות שופרסל אונליין והשירותים הדיגיטליים. חיובים אלו לא בוצעו בפועל עד כה, וספק התשלומים פועל כעת שלא יבוצעו חיובים נוספים מעבר להזמנה המקורית. שופרסל פועלת לווידוא תיקון התקלה ע"י ספק התשלומים מול חברות כרטיסי האשראי, כך שבפועל לקוחות שופרסל לא יחויבו בכל חיוב מעבר לחיוב המקור. אנו מתנצלים על אי הנוחות".
מחברת Hyp נמסר בתגובה: "חברת Hyp זיהתה אתמול תקלה לפיה התבצעו חיובים כפולים מול מספר בתי עסק. התקלה טופלה באופן מיידי וכל חברות כרטיסי האשראי קיבלו הנחיה לוודא שכפל החיובים בוטל ושהלקוחות לא יחוייבו. Hyp עומדת בקשר מול בתי העסק הרלוונטיים ומטפלת בכל הנדרש בעניין זה."
לפי גורמים שמטפלים בתקלה, הושג סיכום עם חברות האשראי כי כל החיובים, כולל החיוב המקורי, שאמורים להתבצע מחר (2.3) יידחו לחודש הבא זאת כדי לאפשר לחברה לתקן את התקלה ולמחוק את כל החיובים המיותרים.
יש לציין כי גם אם סיכום זה יתממש ובפועל לא יבוצעו התשלומים שראו הלקוחות בכרטיס האשראי שלהם, זה לא ימנע את הפגיעה ועוגמת הנפש של חלקם, שסבלו מכך שהחיובים העתידיים נגרעו ממסגרות האשראי שלהם וכרטיסם נחסם אוטומטית.
פורסם לראשונה: 12:58, 01.03.23