הנאמן לנכסי מייק בן ארי וחברת EGFE, עו"ד ליאור דגן, טוען כי בן ארי מסתתר כיום בסרביה ואינו משתף פעולה איתו. בדו"ח תקופתי שהקיף אמש (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב טען כי נפגש פרונטלית עם בן ארי בסרביה מספר פעמים וניסה להגיע עימו להסדר, אולם המאמצים לא צלחו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד טוען הנאמן כי בן ארי "בעצמו ובאמצעות תאגידים בשליטתו - יזם וניהל את הונאת הפונזי הגדולה והממושכת ביותר שנעשתה בישראל עד כה, במהלכה החייב הונה אלפי משקיעים במשך תקופה של למעלה מ-15 שנים, תוך שהוא מציג להם 'רווחים פיקטיביים' שלא היו ולא נבראו, במהלכם גנב החייב סכום כולל הנע בין 600 ל-700 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
"החייב והחברה גייסו כספים מלקוחות והתיימרו להשקיע כספים אלה בשם הלקוחות בקרן בלו ריבר, אך למעשה מעולם לא השקיעו את הכספים ...המדובר בהונאת המונים הידועה כ'פונזי' שנעשתה באופן שיטתי ומתוחכם במשך למעלה מ-15 שנים, במסגרתה החייב גנב, רימה, זייף והונה אלפי משקיעים לאורך השנים, ובמהלכם נוצרו חובות בהיקף כולל של למעלה מ-600 מיליון שקל (כולל הרווחים הפיקטיביים) ...מדובר בתיק חדלות פירעון בינלאומי, חסר תקדים בהיקפו במסגרתו מנהל בעל התפקיד מצוד 'חובק עולם' אחר נכסי וכספי החייב ותאגידים בשליטתו", נטען בדו"ח.
עוד נטען כי במקביל לניהול הליכי חדלות פירעון בישראל, מתנהלים נגד מייק בן ארי הליכים פליליים בארץ. בחודש אפריל 2021 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של מייק בן ארי וחברת EGFE, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. לפני כחצי שנה תיק החקירה עבר מרשות ני"ע לפרקליטות.
על פי החשד, מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. עוד נחשד כי בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.
הנאמן, עו"ד דגן ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי וכנעני, טוען עוד בדו"ח כי מספר הנושים עומד על כ-1300, מתוכם כ-700 מיוצגים על ידי עו"ד איתן ארז.
עו"ד שלום גולדבלט, המייצג את בן ארי, מסר בתגובה: "נגיב בבית משפט".