יצרנית הרכבים החשמליים, ריביאן, מתכננת לפטר מאות עובדים בשבועות הקרובים, שמהווים כ-5% מכלל כוח האדם שלה, כך על פי דיווח בבלומברג. הסיבה: ייעול, לצד החשש הגדול מהמצב הכלכלי בעולם והתנודות בשווקים. הפיטורים יתמקדו בעובדים שלא שייכים למחלקות הייצור של החברה, ובצוותים שעושים עבודה זהה.
יש לציין כי נערכים עדיין דיונים בנוגע לקיצוצים, ושום דבר עוד לא נקבע סופית. לחברה משרדים בקליפורניה, מישיגן ואילינוי, שם נמצא גם המפעל שלה. כמו כן, יש לה משרדים בבריטניה וקנדה.
2 צפייה בגלריה
טנדר חשמלי תוצרת ריביאן
טנדר חשמלי תוצרת ריביאן
טנדר חשמלי תוצרת ריביאן
(צילום: AP)
יצרנית המכוניות כמעט והכפילה את כוח האדם שלה בשנה האחרונה (סה"כ כ-14,000 אנשים עובדים בחברה) כדי לסייע לה להתמודד עם הגדילה שלה. החברה מתרכזת בעיקר בייצור של טנדרים חשמליים ורכבי שטח.
בנובמבר האחרון היא רשמה את אחת ההנפקות הגדולות ביותר בתולדות ארה"ב בשווי של 70 מיליארד דולר. אלא שמאז היא התמודדה עם לא מעט אתגרים, בעיקר בעקבות הבעייתיות שנוצרה בשרשרת האספקה העולמית והמחסור בחלקים מאז הקורונה. במקביל, המכירות של החברה סבלו מירידה מכיוון שהקונים חוששים מהמחירים הגבוהים של הרכבים החשמליים.
הפיטורים הצפויים בריביאן מגיעים דווקא אחרי שלאחרונה פרסמה החברה נתוני ייצור חיוביים מאוד לרבעון השני של השנה, אשר כללו 4,401 רכבים בהשוואה ל-2,253 רכבים בלבד ברבעון הראשון, והתקדמות משמעותית לקראת יעד החברה שכולל ייצור של 25 אלף רכבים בשנה. רק בשבוע שעבר מניית החברה קפצה ב-23%, אבל אתמול כבר ירדה ב-6.6%. צריך לזכור גם שכל יצרניות הרכבים החשמליים סבלו מירידות גדולות בבורסה מתחילת השנה: טסלה נפלה ב-37%, ריביאן ב-69% ולוסיד ב-51%.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק, מפעל טסלה בנבדה
אילון מאסק, מפעל טסלה בנבדה
מאסק והמפעל בנבדה ממנו פוטרו 500 עובדים
(צילומים: AFP, AP)
ריביאין למעשה מצטרפת לחברות גדולות נוספות ברחבי ארה"ב שהחלו בקיצוצים בעקבות המצב הכלכלי. גם טסלה, כזכור, פיטרה כ-500 עובדים מהמפעל שלה בנבדה, אחרי שהבעלים, אילון מאסק, אמר כי "יש לי תחושה סופר רעה בנוגע למצב הכלכלי".
נכון לסוף חודש מרץ האחרון לריביאן היו כמעט 17 מיליארד דולר במזומן, שאמורים לסייע לה לצלוח את המצב אליו נקלעה. ביצרנית המכוניות משקיעים ענקיות כמו אמזון ופורד. לריביאן אף הסכם עם אמזון לייצר עבורה 100,000 טנדרים חשמליים עד סוף העשור הנוכחי.