שני עובדי טסלה שפוטרו לאחרונה כחלק ממדיניות כוח האדם החדשה של החברה לאור המצב הכלכלי בעולם, פנו לבית המשפט בטקסס בבקשה למנוע את פיטוריהם בטענה כי הפיצויים שקיבלו פחותים בצורה משמעותית מהנדרש בחוק.
כחלק מהפיטורים ביצרנית המכוניות החשמליות, היא דורשת מהעובדים לחתום על כתבי ויתור בנוגע לתביעות נגדה בתמורה לפיצוי של שבוע או שבועיים בלבד של שכר והטבות, כך נטען בבקשה שהוגשה לבית המשפט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
המפעל של טסלה בנבדה
המפעל של טסלה בנבדה
המפעל של טסלה בנבדה ממנו פוטרו 500 עובדים
(צילום: AP)
עוד נטען כי על פי חוקי העבודה בארה"ב, טסלה מחויבת לשלם למפוטרים פיצויים שכוללים תשלום על 60 ימי שכר והטבות נוספות. שני העובדים היו בין יותר מ-500 המפוטרים ממפעל טסלה בספארקס, נבדה, בחודשים מאי ויוני.
"העובדים שאיבדו את עבודתם היו להוטים לקבל פיצוי מטסלה לפני העזיבה, אבל הם לא היו מודעים לכך שהם זכאים ליותר מכיוון שטסלה הפרה את חוקי העבודה", נכתב בפנייה לבית המשפט. "טסלה מנסה 'לשחד' את המפוטרים תמורת מעט כסף".
אותם שני עובדים שהגישו את הבקשה פנו גם בחודש יוני לבית המשפט בטענה שיצרנית המכוניות הפרה את החוק על ידי כך שביצעה "פיטורים המוניים" מבלי לספק להם הודעה על כך 60 ימים לפני, כפי שנדרש בחוק.

מאסק: "יש לי תחושה סופר רעה"

כזכור, בתחילת יוני אמר בעלי טסלה, אילון מאסק, כי חוסר הוודאות הכלכלית עלול להשפיע על החברה, והוא פנה למנהלים בחברה ודרש מהם להשהות גיוסי עובדים כי "יש לו תחושה סופר רעה" לבי הכלכה, ויש צורך לקצץ 10% מכוח האדם.
מיד לאחר מכן החלו לצוץ ברשתות החברתיות פוסטים של עובדים שפוטרו מהחברה או כאלה שכבר היו על סף חתימה על חוזה העסקה, אבל יצרנית המכוניות חזרה בה.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילומים: AFP, רויטרס)
עובד שהחל לעבוד בטסלה בתחילת שנת 2022 - ופוטר, אמר: "הייתי בהלם מוחלט כשאמרו לי שמפטרים אותי. הייתי מנהל בחברה, והייתי בטוח שהמשרה שלי בטוחה".
עוד אמר העובד: "הם טענו שהפיטורים מבוססים על ביקורת ביצועים, אבל זה לא נכון כי הייתי בטסלה רק כמה חודשים וטרם הוגדרו לי יעדי ביצוע לביקורת. שאלתי מדוע החליטו לפטר דווקא אותי? אבל הם סירבו לענות לי. התהליך בהחלט לא היה הוגן כי מעולם לא קיבלתי את הצוות שביקשתי".
איאן אבשייר, שעבד במחלקת גיוס העובדים של החברה, פרסם פוסט בלינקדאין, בו מתח ביקורת נוקבת על טסלה: "לעזאזל, ספגתי חתיכת אגרוף לבטן. ביום שישי אחר הצהריים נכללתי ברשימת הפיטורים של טסלה, שבועיים בלבד אחרי שהתחלתי לעבוד בחברה".