רשת קסטרו יוצאת בסייל חד פעמי מפתיע: 33.3 שקל בלבד לפריט גברים או נשים בקנייה של שלושה פריטים בחנויות (3 ב-100), 20 שקלים לפריט תינוקות וילדים (3 ב-60). יש להניח שמדובר במחירי הפסד עבור הרשת. כמו כן, כל הפריטים לגברים ונשים באתר קסטרו יעלו עד 33.3 שקל, בלי מבצע על כמות, ועד 20 שקלים לתינוקות וילדים.
מההודעה עולה כי לא מדובר במלאים ישנים אלא במכירה על כל קולקציית הסתיו והחורף העדכנית לשנת 2022. הקונים באתר ייהנו גם ממשלוח חינם עד הבית בקניה מעל 199 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
קסטרו ברמת אביב
קסטרו ברמת אביב
חנות קסטרו
(צילום: איימי נקדאי)
מכירה במחירים כל כך נמוכים מעידה על הצטברות מלאי משמעותי כתוצאה ממכירות חלשות של אופנת החורף. גורמים בכירים בענף טוענים כי במחיר כזה היו משמידים סחורה ומוחקים את שוויה ולא מוציאים אותה למכירה במחירי הפסד כדי לא לפגוע במותג, וכי יתכן והשיקול לבצע בכל זאת מכירה נועד לחזק את תזרים מזומנים.
קסטרו סבלה מירידה בתחום האופנה עוד לפני החורף האחרון. מדוחות החברה לרבעון השלישי של 2022 עולה כי היא סיימה אותו ברווח נקי של 5 מיליון שקל בלבד, ירידה של 80%, כאשר המכירות בחנויות ירדו ב-4.5% כתוצאה מהירידה במכירות בתחום הפעילות העיקרי של קסטרו – הביגוד – שעבר להפסד תפעולי של 7.8 מיליון שקל לעומת רווח של 21 מיליון שקל אשתקד.
יש לציין כי כל ענף האופנה סבל החורף מחולשה בעקבות מזג האוויר החם, ובשל כך הוקדמו מכירות סוף העונה. יחד עם זאת, אצל רוב הרשתות ההנחות המקובלות הן של 50 עד 70 אחוזים בממוצע, או שני פריטים במחיר אחד. החולשה בענף האופנה באה לידי ביטוי בנתוני חברת ריס לחודש דצמבר האחרון בו רשם ירידה משמעותית במכירות של 7.5 אחוזים. מדובר בירידה גם ביחס לחודש נובמבר בו הייתה ירידה של אחוז.
שחר תורג'מן, יו"ר בריל, חברת ההנעלה, ויו"ר התאגדות רשתות המסחר והאופנה אמר כי "מכירות סוף העונה החלו אחרי בלאק פריידי, שזה מוקדם מתמיד. יש מבצעים עמוקים, הרבה יותר מוקדם מהרגיל. סוחרים שאומרים שהכל בסדר וזה המועד הרגיל ועסקים כרגיל, לא אומרים אמת. זאת העמדת פנים שהכל כרגיל. אני לא מתבייש להגיד שאני הקדמתי את מכירות סוף העונה. לענף שלנו יש רק ארבעה חודשים למכור סחורת חורף, ואם משך הזמן מתקצר ואתה לא רוצה להיתקע עם מלאי - אתה חייב להתחיל במבצעים חודש לפני. אם היה חורף נורמלי, היינו מתחילים רק עכשיו את המבצעים".