ביולי האחרון השופטת דנה אמיר הרשיעה את איש העסקים שרגא ברוש, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים, בזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הכרעת הדין ניתנה לאחר שהפרקליטות טענה בכתב אישום שהגישה בשנת 2020 כי ברוש ניסה להתחמק מתשלום מס של 1.5 מיליון שקל. בית משפט אף הרשיע את חברת א.ל.ע.א השקעות, שברוש ואחיו החזיקו במניותיה, בזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. היום (חמישי) ניתן גזר הדין של ברוש: 14 חודשי מאסר בפועל ותשלום קנס של 100 אלף שקל.
בגזר הדין ציינה השופטת דנה אמיר כי "בכל שלב יכלו הנאשמים לחדול מניסיונותיהם לקבל את הכרת הנאשמת כחברה משפחתית במרמה על יסוד המסמכים המזויפים אך הם בחרו שלא לעשות כן. יש טעם רב בטענת המאשימה לפיה נסיבות ביצוע העבירות במקרה זה מלמדות על פיתוי גדול לבצען לאור הסיכון הנמוך בגילוין. זאת אף ביחס לעברות מס מהסוג הנדון המבוצעות תדיר יותר תוך השמטת הכנסה וגם הן קשות לגילוי, אך קיים גם הצד השני אשר מודע להכנסה שהועלמה דרכו או דרך הצלבת הנתונים יכולה להתגלות העבירה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 שרגא ברוש
 שרגא ברוש
שרגא ברוש
(צילום מסך)
ביחס לתפקידים שמילא ברוש במהלך חייו הציבורים ציינה השופטת אמיר כי "לא מצאתי שיש להתחשב לקולא בעת בחינת נסיבות ביצוע העבירות בכך שהנאשם מילא תפקידים ציבוריים בהתנדבות ללא שכר לאורך השנים כידוע, מבצעי עבירות צווארון לבן מהסוג הנדון הם פעמים רבות כאלה אשר מנהלים אורח חיים נורמטיבי לבד מביצוע העבירות ותרמו לחברה ולמדינה לאורך שנים, גם בפן הכלכלי".
התיק נוהל על ידי עו"ד נעם עוזיאל וחופית שרים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
על פי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה, ברוש ורו"ח מיכאל בר לבב הגישו הצהרות כוזבות למען סיווגה של חברתו של ברוש, א.ל.ע.א השקעות בע"מ, כחברה משפחתית ובכך השתמטו ממס בסך 1,554,626 שקל. יש לציין כי בר לבב הודה עוד קודם לכן במסגרת הסדר טיעון בכך שסייע לברוש בעריכת המסמכים המזויפים, ונגזרו עליו תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 50 אלף שקל.
לטענת הפרקליטות, במועד שאינו ידוע במדויק, לאחר חודש יוני 2015, החליטו ברוש ובר לבב, רואה החשבון של החברה, לרמות את פקיד השומה על ידי יצירת מצג כוזב לפיו הוגשה בקשה להכיר בחברה כחברה משפחתית.
לצורך כך, זייפו השניים והגישו לפקיד השומה שלושה מסמכים שתכליתם הייתה להציג מצג לפיו הוגשה הבקשה בזמן הנחוץ על מנת לסווגה כחברה משפחתית. ברוש ורוה"ח בר לבב פנו מספר פעמים לפקיד השומה וביקשו להכיר בחברה כמשפחתית על בסיס המסמכים המזויפים.
בינואר 2017 הגישו ברוש ובר לבב לרשות המיסים, דו"ח שנתי על הכנסות החברה לשנת 2015, בחתימת ברוש, אליו צורף דו"ח כספי מבוקר ע"י רו"ח בר לבב. בדו"ח נכתב כי החברה נרשמה כחברה משפחתית. עקב הפניות וההצהרות ותוכנן הכוזב, סווגה החברה כמשפחתית.
המס אותו היו צריכים לשלם החברה ובעלי מניותיה הינו בסך 4,315,338 שקל. המס המופחת ששולם, עקב המרמה, הנו בסך 2,760,712 ש"ח בלבד. סה"כ השתמטו הנאשמים ממס בסך 1,554,626 שקל.