1 צפייה בגלריה
למה זוגות מתגרשים
למה זוגות מתגרשים
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית הדין הרבני האזורי בירושלים קיבל לאחרונה תביעת גירושין שהגישה אישה נגד בעלה, ובמסגרתה נקבע שעליו לפנות את הבית שבו גרו על רקע העובדה שהכניס את המשפחה לחובות. הרכב הדיינים בראשות הרב יצחק אושינסקי התרשם שנוצר ביניהם משבר אמון חמור על רקע התנהלותו הפיננסית של הבעל.
בני הזוג נשואים 25 שנה. בתביעת הגירושים טענה האישה שבעלה חי על חשבונה. לדבריה, בעוד היא המפרנסת העיקרית של הבית מזה שנים רבות, בעלה איבד את העסק שלו והכניס אותם לחובות עצומים. היא ציינה כי הוא ביים ניסיון התאבדות לאחר שקרס כלכלית, וזה היה מבחינתה "הקש ששבר את גב הגמל". לטענתה, הם לא מקיימים יחסי אישות כמעט שלוש שנים, וכבר חצי שנה ישנים בחדרים נפרדים.
היא הוסיפה שבעלה העניק לה במתנה את חלקו בדירה כדי שהיא לא תהיה חשופה לעיקולים. זאת, לאחר שכבר נאלצו למכור בית קודם בארבעה מיליון שקל כדי לכסות את החובות של בעלה. לדבריה, לאחר רישום הבית על שמה שילמו הוריה את החובות וכיום בעלה חייב להם מאות אלפי שקלים.
מנגד הגיש הבעל תביעה לשלום בית, שבמסגרתה התחייב לממן טיפול זוגי ולשלם להורי האישה 1,500 שקל מדי חודש לצורך החזר החוב.
הרב אושינסקי – יחד עם הדיינים הרב מאיר קאהן והרב יעקב מ' שטיינהויז – ציינו שהתרשמו כי הסכסוך בין הצדדים עמוק וקשה, ואי קיום יחסי אישות במשך שלוש שנים לצד שינה בחדרים נפרדים, מעידים על כך. הם הסבירו כי הסוגייה המרכזית היא תחושת חוסר האמון של האישה בבעלה, לצד היחס המזלזל להוריה. הם ציינו כי כחלק מההליך הופנו הצדדים לטיפול פסיכולוגי שבסופו הומלץ להם להתגרש, וכתבו כי אף הם בדעה זו מכיוון שאין סיכוי לשלום בית.
בתוך כך קבעו הדיינים כי תביעת הבעל לשלום בית אינה כנה מאחר שהוא לא עמד בהבטחתו להחזיר את החוב להורי האישה. הם הוסיפו שהבעל ממשיך לא לעשות דבר על מנת לפרנס את אשתו, ולדבריהם התנהלות זו מוכיחה שהוא לא באמת חפץ באשתו אלא בהמשך המגורים בבית שלה.
הדיינים ציינו כי טענות האישה מעידות שמאסה בבעלה. לפיכך הם חייבו את הבעל לגרש את האישה ודחו את תביעתו לשלום בית. נקבע כי זכותה של האישה לעתור לפינוי בעלה מהדירה שרשומה על שמה. הם הורו לבעל להתפנות תוך 45 ימים וקבעו כי סידור הגט יבוצע תוך 50 ימים.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האישה: עו"ד אביבה רפ • ב"כ הבעל: עו"ד מיכאל קורינאלדי כהן • עו"ד אסף לאור עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין