האם חברת ויליפוד, שמייבאת לארץ מוצרי מזון שזולים מהמותגים המובילים, תעלה את מחיריה לאחר פסח? לדברי מנכ"ל החברה יוסי ויליגר, "הכל תלוי בשיעור ההתחזקות של שער הדולר ושער האירו ביחס לשקל - מטבעות בהן אנחנו מייבאים את הסחורה - בעקבות המחאה המשתוללת בארץ".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לדבריו, "עלינו ב-9.7% במכירות בשנת 2022. השנה החולפת התאפיינה בסביבת אינפלציה וריבית גבוהה שגרמו לצרכן הישראלי לשנות הרגלים ולחפש אלטרנטיבה זולה על המדף".
1 צפייה בגלריה
צביקה ויוסי ויליגר
צביקה ויוסי ויליגר
צביקה ויוסי ויליגר
(צילום: אוראל כהן)
מהדוחות הכספיים ל-2022 עולה כי מכירות החברה הסתכמו ב-894 מיליון שקל, אך נרשמה ירידה של 7.8% ברווח הנקי שהסתכם ב-41.6 מיליון שקל לעומת 45 מיליון בשנה שלפניה. ויליגר אמר כי "הגידול במכירות יימשך גם ברבעון הראשון של 2023".
שיעור הרווח ירד ל-9% מהמחזור לעומת 10.9% מהמחזור בתקופה המקבילה. בין הסיבות לירידות: עלייה בהוצאות תפעול ושיווק הכוללת עלייה בהוצאות הפרסום. הרווח הגולמי של החברה נשחק אבל עדיין גבוה: 28.7% לעומת 30.5% בשנה הקודמת. הרווח הנקי ירד ב-7.8% והסתכם ב-41.6 מיליון שקל לעומת 45 מיליון בשנה שלפניה.
החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 30 מיליון שקל בנוסף ל-30 מיליון שקל שכבר חילקה במהלך השנה.
עלות שכרם השנתית של יו"ר החברה צביקה ויליגר ואחיו המשמש כמנכ"ל יוסי ויליגר - 3.6 מיליון שקל לכל אחד.
בשנת 2022 היו שני האחים יושבי ראש משותפים של החברה אבל לאחר התנגדות המוסדיים לכך, מונה השנה יוסי וילגר למנכ"ל במקומו של ארז ווינר, שהוזז לתפקיד מנכ"ל וילפוד השקעות בשכר של מיליון שקל.
מנתוני הדוח עולה שרשת שופרסל בה מחזיקים, באופן אישי, האחים ויליגר בכ-4.5% ממניות הרשת, אותן רכשו בכ-300 מיליון שקל (מאז רשמו הפסד כבד על ההשקעה), היא הלקוח הגדול ביותר של ויליפוד ומהווה 13% ממכירותיה.
עוד עולה שתחום מוצרי החלב תחת "מחלבות יורו", המותג הפרטי של החברה, הוא הקטגוריה הגדולה ביותר והצומחת של האחים ומהווה 38% מסך כל מכירותיהם ומסתכמת ב-188 מיליון שקל. אחריה שימורי ירקות (14.1%), שימורי דגים – טונה (12.5%).
החברה דיווחה כי קיבלה היתר לבניית מרכז לוגיסטי חדשני על מגרש ביבנה שבבעלותה בהשקעה של 115 מיליון שקל, שיביא להתייעלות נוספת.