ענקיות מדיה ותקשורת החלו גם להן לפטר עובדים בעקבות האטה בפרסום, בעיתיות עם המעבר לסטרימינג ודאגות מהמצב הכלכלי הכללי. לפי "הוול סטריט ג'ורנל", רשתות טלוויזיה, ארגוני חדשות, אולפני סרטים וענקיות בידור נוספות, כולל וורנר בראדרס, CNN ואולפני פרמאונט, פיטרו במהלך השבוע הקודם מאות עובדים.
המהלך מגיע אחרי שחברות השקיעו בשנים האחרונות בהוצאות רבות על שירותי סטרימינג, שכרגע עדיין לא רווחיים וגוררים אחריהם הפסדים גדולים. לצד זה, הפרסום בערוצי הטלוויזיה המסורתיים, וכן אלה בכבלים, נמצא בירידה, והם אף סובלים משחיקה בצופים ובמינויים.
בשבועות האחרונים חברות רבות הודיעו על מהלכי פיטורים גדולים, בהן אמזון, פייסבוק וגם ענקית האופנה H&M וענקית המשלוחים דורדאש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
האחים וורנר
האחים וורנר
האחים וורנר
(צילום: Shutterstock)
אפשר לקחת לדוגמה את דיסני, שפארקי השעשועים שלה רשמו רווחי שיא בשנה הנוכחית, אבל עסקי הסטרימינג שלה הפסידו כמעט 1.5 מיליארד דולר רק ברבעון האחרון. יחד עם וורנר ופרמאונט, הפסידו שלוש הענקיות יחד 2.5 מיליארד דולר על סטרימינג ברבעון האחרון, וכעת הן מנסות לצמצם עלויות.
ביום שלישי האחרון הודיעה AMC Networks כי תקצץ 20% מכוח האדם שלה בארצות הברית כשהיא מציינת שאפליקציית הסטרימינג שלה לא מצליחה להיות רווחית. ב-CNN, החששות מפיחות במפרסמים ואתגרים בחברת האם, וורנר, הובילו לפיטורים בשבוע הקודם. בהודעה לעובדים, כתב יו"ר רשת החדשות, כריס ליכט, כי אחד הערוצים של הרשת (CNN HLN) יפסיק להפיק שידורים חיים כחלק ממאמצי החיסכון.


חברת Gannet, שמוציאה לאור עיתונים כמו USA Today, הודיעה ביום חמישי כי החלה בפיטורי יותר מ-200 עובדים, לצד 400 שכבר פוטרו מוקדם יותר השנה. וושינגטון פוסט הפסיק להדפיס את מהודרת יום ראשון שלו, מה שיגרום לפיטורי 10 עובדים.
כאמור, אחת הסיבות המרכזיות לקיצוצים היא חוסר ההצלחה בשוק הסטרימינג. מאחר שהרבה מאוד חברות נכנסו לעולם הזה, נוצרה תחרות גדולה ובעיקר צפופה על לקוחות ומפרסמים, מה שמוביל לכך שיש פחות אפשרות לרווחים. נטפליקס הייתה אחת מחברות הסטרימינג הראשונות שהפחיתו בעלויות על ידי קיצוץ בכוח האדם. מוקדם יותר השנה היא הודיעה ל-400 מעובדיה על פיטוריהם. בתעשייה מציינים כי המהלך של נטפליקס, שאיבדה לראשונה מזה עשור יותר מינויים מאשר כאלה שנרשמו לשירות שלה, גרם לשאר החברות בתעשייה ללכת אחריה.