מנזקי המשבר בנדל"ן ומלחמת חרבות ברזל: אתמול (ה') הוגשה לבית משפט מחוזי מרכז בלוד בקשה לעיכוב הליכים על ידי חברה שמשכירה חללי עבודה לסטארט-אפים בהרצליה פיתוח. הבקשה הוגשה על ידי חברת "איי קלאב הרצל", שנקלעה לחוב של כ-2.2 מיליון שקל. אחד מבעלי המניות, בן איכנטל, מצוי כעת בשירות מילואים קרבי והוא קצין לוחם בעזה, ואילו בעל המניות השני ליאון בן נס ואנונו, לא מגויס כעת, אך גויס בתחילת המלחמה לחזית הצפון.
החברה של השניים מבקשת במסגרת תיקון 4 לחוק חדלות פירעון (שמקל על בעלי עסקים שנקלעו לקשיים) כי יוצא לה צו לעיכוב הליכים למניעת קריסה כלכלית של החברה ולשם גיבוש הסדר חוב עם הנושים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
החברה מציינת, באמצעות עורכי הדין משה תורג'מן ודניאל בניטה ממשרד בר יוסף, נאוי, תורג'מן ושות', כי היא נוסדה במאי 2022 וכי "פעילותה מעת הקמתה ועד היום מתמקדת בהשכרת חללי עבודה משותפים עבור חברות סטארט-אפ, וחברות קשורות בתחומי הפרסום, העיצוב והפיתוח. לאחרונה משמשים חללי העבודה גם ארגונים, עצמאיים ולאירועים פרטיים. המתחם ממוקם בהרצליה פיתוח ברחוב משכית הידוע כבנין מרכזים ונמצא בבעלות חברת עופר השקעות, שעמה התקשרה החברה בשנת 2022 בהסכם שכירות בלתי מוגנת".
עוד נטען כי את חללי העבודה המשותפים החברה שיפצה ושידרגה משמעותית לאחר התאמתם לצורכי לקוחותיה הפוטנציאליים. את חללים אלה, נטען בבקשה, משכירה החברה לצדדים שלישיים בשכירות משנה. עוד נטען כי טרם השכרתם, ולמן קבלת החזקה במתחם, השקיעה החברה כ-2 מיליון שקל בביצוע עבודות שיפוץ נרחבות.
מהבקשה עולה כי בעלי המניות הם קצינים קרביים במילואים שנמצאו ונמצאים בחזיתות הצפון והדרום לאורך מלחמת חרבות ברזל. עוד נטען כי מתחילת הפעילות ועד עתה, העמידו בעלי המניות הלוואות בעלים לטובת החברה בסכום של כמיליון וחצי שקל.
אלא שעם פרוץ המלחמה, חלה הרעה משמעותית במצבה הכלכלי של החברה. "בעלי המניות יצאו לסייע בחזיתות השונות, כאשר אחד מהם זומן בצו 8 לשירות מילואים קרבי בעזה. שירות זה נמשך עד היום".
עו"ד משה תורג'מןעו"ד משה תורג'מןצילום: משרד בר יוסף, נאוי, תורג'מן ושות'
לטענת החברה, "השלכות המלחמה באו לידי ביטוי בבקשת סיום התקשרות של לקוח עיקרי של החברה והפחתת ההתקשרות להיקף מינימלי, הפחתת ביקושים למוצר המוצע על ידי החברה; כישלון מו"מ לאכלוס יחידות המתחם והתקשרויות עם לקוחות מזדמנים בהסכמי שכירות הפסדיים במה שהוביל לשחיקת רווחי החברה".
עוד מציינת חברת החללים המשותפים כי "בעלי המניות עשו מאמצים גדולים והשקיעו כספים רבים מכספם האישי בפרסום המתחם, ואף היו מספר משאים ומתנים שהתקדמו, אולם למרבה הצער החברות הרלוונטיות נסגרו בעקבות המלחמה".
בנוסף, החברה סובלת ממצוקה תזרימית קשה, שמקורה בהוצאות מימון נכבדות. נטען כי "משכך, ובשים לב לעלויות הריבית במשק הישראלי בעת האחרונה נשחקה רווחיותה של החברה עד דק. על מנת להתמודד עם הבור התזרימי נאלצה החברה לפנות לקבלת אשראי מגופים פיננסים שונים ומגוונים". בית המשפט צפוי להכריע בבקשה השבוע.