אלקטרה צריכה מקבוצת אלקו של האחים זלקינד מסכמת רבעון, לראשונה עם איחוד תוצאות של יינות ביתן, לאחר שהשלימה את הרכישה של הרשת בסוף חודש מאי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קבוצת ביתן תרמה 242 מיליון שקל להכנסות החברה, שהסתמכו ב-898 מיליון שקל - צמיחה של 47.2% בהשוואה לרבעון המקביל. לשיפור בשורת ההכנסות תרמו גם העלייה במכירות המזגנים ובמגזר קמעונאות החשמל - אלקטרה צריכה היא הבעלים של הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, לצד אתר סחר.
2 צפייה בגלריה
מזגן עם זיהוי קולי של אלקטרה
מזגן עם זיהוי קולי של אלקטרה
מזגן אלקטרה
(צילום: יח"צ אלקטרה)
מרבית העלייה במגזר קמעונאות החשמל נבע מפתיחת שלושה סניפים חדשים ומכניסתה של אלקטרה מוצרי צריכה להפעלת חנות החשמל והאלקטרוניקה בדיוטי פרי במהלך תקופת הדו"ח. מכירות מגזר קמעונאות החשמל עלו ב-19.4% ל-395 ממיליון שקל, והמכירות למ"ר בחנויות הזהות עלו ב-5.9% ל-3,092 שקל למ"ר. בה בעת, הרווח של מגזר קמעונאות החשמל ירד ב-22% ל-13.5 מיליון שקל בשל עלייה בהוצאות התפעול וירידה במכירות אתר הסחר שהתקזזה עם העליה בהכנסות חנויות החשמל.
התרומה של קבוצת ביתן לתוצאות באה לידי ביטוי גם ברווח הגולמי שצמח ב-66% ועמד על 242 מיליון שקל - הרשת תרמה 78 מיליון שקל לשורת הרווח הגולמי. שיעור הרווח הגולמי שודרג ל-26.9% לעומת 23.9% בתקופה מקבילה אשתקד, כתוצאה מעלייה בשיעור הרווח הגולמי במחסני חשמל ובמגזר מוצרי החשמל.
2 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
ברבעון המקביל בשנה שעברה, ימי ההתפרצות של הקורונה, הוציאה אלקטרה צריכה עובדים לחל"ת וסגרה חלק מחנויות החשמל. אלה נפתחו מאוחר יותר לאחר שהוחלט כי חנויות החשמל הן חיוניות.
הוצאות השכר על חזרת העובדים מחל"ת בחנויות החשמל, ועלייה בעמלות כרטיסי אשראי בשל העליה במכירות הקמעונאות הגדילו את הוצאות המכירה והשיווק ב-82% ל-181 מיליון שקל. 62 מיליון שקל מהסכום נבעו מקבוצת ביתן. גם הוצאות ההנהלה וכלליות הוכפלו ועמדו על 16 מיליון שקל ברבעון.
הרווח התפעולי של הקבוצה עלה ב-149% והסתכם ב-87.5 מיליון שקל - לשורת הרווח תרם גם שערוך נדל"ן להשקעה ב-53 מיליון שקל בעקבות מכירת מחצית מהקרקע בראשון לציון לקרן ריאליטי. אלקטרה צריכה חתמה את הרבעון השני עם עליה של 79.5% ברווח הנקי שעמד על 62 מיליון שקל. ברבעון המקביל כלל הרווח הנקי 10 מיליון שקל מפעילות גולן טלקום שהופסקה ונמכרה לסלקום.
אלקטרה פירסמה תוצאות פרפורמה של קבוצת יינות ביתן, על פי בקשת רשות ניירות ערך, מהן עולה כי רשת המזון סיימה את מחצית השנה הראשונה עם הכנסות של 1.5 מיליארד שקל ורווח נקי לבעלי המניות של 14.5 מיליון שקל. את שנת 2020 סיימה יינות ביתן עם הכנסות של 3.5 מיליארד שקל ורווח נקי לבעלי המניות של 15 מיליון שקל.